Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
YBS 153OYUN TABANLI BLOK PROGRAMLAMA 3 + 01. Yarıyıl2

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Grafiksel programlama ortamında, görsel kodlama araçları kullanarak özgür yazılım yeteneği kazandırmak ve bunları kullanarak bilgisayar oyun tasarımı yapmaktır.
Ders İçeriği Bilgisayarla üretim yapmayı ve kendilerini ifade etmeyi, problemleri çözmeyi ve projeler tasarlamayı öğrenme, algoritma oluşturma ve oluşturulan algoritmayı kodlama, analitik düşünme ve değerlendirme, programlı ve değişkenleri dikkate alarak işlemler yapma, oyun tasarımı ve programlaması, scratch, Code.org, App İnventor ve Tynker ortamlarında uygulamalar oluşturumak.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Bilgisayar oyunları tasarlamak
2Scratch, tyker programlarını kullanma becerileri kazanmak
3Yaratıcı bilgisayar oyunlar tasarlamak
4Analitik düşünme, problem çözme ve yaratıcılık becerileri kazanmak

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 001      222321
ÖK 002      121211
ÖK 003      212222
ÖK 004      112322
Ara Toplam      6671076
Katkı000000222322

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14114
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)155
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)155
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






52

2
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2021-2022 Güz1METE OKAN ERDOĞAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
YBS 153 OYUN TABANLI BLOK PROGRAMLAMA 3 + 0 1 Türkçe 2021-2022 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. METE OKAN ERDOĞAN meteokan@pau.edu.tr İİBF C0012 Dersin Devam Yüzdesi : %60
Amaç Grafiksel programlama ortamında, görsel kodlama araçları kullanarak özgür yazılım yeteneği kazandırmak ve bunları kullanarak bilgisayar oyun tasarımı yapmaktır.
İçerik Bilgisayarla üretim yapmayı ve kendilerini ifade etmeyi, problemleri çözmeyi ve projeler tasarlamayı öğrenme, algoritma oluşturma ve oluşturulan algoritmayı kodlama, analitik düşünme ve değerlendirme, programlı ve değişkenleri dikkate alarak işlemler yapma, oyun tasarımı ve programlaması, scratch, Code.org, App İnventor ve Tynker ortamlarında uygulamalar oluşturumak.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Blok programlama giriş
2 Blok programlama ile tasarım
3 Blok programlama ile oyun tasarımı
4 Oyun programlama ve yayınlama
5 3 boyut yazıcı çıktı tasarımı
6 3 boyutlu yazıcıdan çıktı alınması
7 Robot pogramlamaya giriş
8 Robot pogramlar ile oyun
9 Python giriş
10 Python program dizimi
11 Python döngüler, karar ağaçları
12 Python program yazımı
13 Python ile oyun yapımı -1
14 Python ile oyun yapımı -2
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav30Ara Sınav
Proje20Proje
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları