Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
ISLE 412HİZMET PAZARLAMASI3 + 06. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin temel amacı, hizmetlerin başarılı bir şekilde sunulması ve pazarlanması için gerekli konuların ve pazarlama stratejilerinin açıklanmasıdır. Bu dersi alan öğrenci, hizmetlerin özelliklerinden kaynaklanan pazarlama sorunlarının giderilmesine yönelik pazarlama ve kalite geliştirme stratejileri ile ilgili kararları almaktadır.
Ders İçeriği Hizmet kavramı, hizmet sektörünün günümüzdeki önemi, hizmetlerin özellikleri, hizmetlerin sınıflandırılması, hizmet pazarlamasında kapasite ve talep yönetimi, hizmet pazarlama karmasına giriş (7p) ve hizmet pazarlamasında ürün, hizmet pazarlamasında fiyat, hizmet pazarlamasında tutundurma ve pazarlama iletişimi, hizmette dağıtım, hizmet pazarlamasında süreç yönetimi, hizmet pazarlamasında fiziksel çevre, hizmet pazarlamasında insan, hizmet pazarlaması stratejileri (içsel pazarlama, dışsal pazarlama, internaktif pazarlama, ilişki pazarlaması, müşteri bağlılığı vd.), hizmet kalitesi, hizmette kalite modelleri (deming kalite modeli, malcolm baldrige ulusal kalite modeli, efqm mükemmellik modeli, kalder kalite modeli vd.), toplam hizmet kalitesi yönetimi, hizmet sektörlerinde (sağlık, bankacılık, turizm vd.) hizmet pazarlama karması ve vaka analizleri
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1-

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)13339
Ödevler11010
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11313
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12626
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2014-2015 Bahar1SÜLEYMAN BARUTÇU
Detay 2012-2013 Bahar1SÜLEYMAN BARUTÇU
Detay 2011-2012 Yaz1SELÇUK BURAK HAŞILOĞLU
Detay 2011-2012 Bahar1SÜLEYMAN BARUTÇU
Detay 2010-2011 Yaz1SELÇUK BURAK HAŞILOĞLU
Detay 2010-2011 Bahar2SÜLEYMAN BARUTÇU
Detay 2009-2010 Bahar1SELÇUK BURAK HAŞILOĞLU


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
ISLE 412 HİZMET PAZARLAMASI 3 + 0 1 İngilizce 2014-2015 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. SÜLEYMAN BARUTÇU sbarutcu@pau.edu.tr İİBF C0302 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Bu dersin temel amacı, hizmetlerin başarılı bir şekilde sunulması ve pazarlanması için gerekli konuların ve pazarlama stratejilerinin açıklanmasıdır. Bu dersi alan öğrenci, hizmetlerin özelliklerinden kaynaklanan pazarlama sorunlarının giderilmesine yönelik pazarlama ve kalite geliştirme stratejileri ile ilgili kararları almaktadır.
İçerik Hizmet kavramı, hizmet sektörünün günümüzdeki önemi, hizmetlerin özellikleri, hizmetlerin sınıflandırılması, hizmet pazarlamasında kapasite ve talep yönetimi, hizmet pazarlama karmasına giriş (7p) ve hizmet pazarlamasında ürün, hizmet pazarlamasında fiyat, hizmet pazarlamasında tutundurma ve pazarlama iletişimi, hizmette dağıtım, hizmet pazarlamasında süreç yönetimi, hizmet pazarlamasında fiziksel çevre, hizmet pazarlamasında insan, hizmet pazarlaması stratejileri (içsel pazarlama, dışsal pazarlama, internaktif pazarlama, ilişki pazarlaması, müşteri bağlılığı vd.), hizmet kalitesi, hizmette kalite modelleri (deming kalite modeli, malcolm baldrige ulusal kalite modeli, efqm mükemmellik modeli, kalder kalite modeli vd.), toplam hizmet kalitesi yönetimi, hizmet sektörlerinde (sağlık, bankacılık, turizm vd.) hizmet pazarlama karması ve vaka analizleri
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Hizmet Kavramı, Hizmet Sektörünün Günümüzdeki Önemi
2 Hizmetlerin Özellikleri, Hizmetlerin Sınıflandırılması, Hizmet Pazarlamasında Kapasite ve Talep Yönetimi
3 Hizmet Pazarlama Karmasına Giriş (7P) ve Hizmet Pazarlamasında Ürün
4 Hizmet Pazarlamasında Fiyat
5 Hizmet Pazarlamasında Tutundurma ve Pazarlama İletişimi
6 Hizmette Dağıtım
7 Hizmet Pazarlamasında Süreç Yönetimi
8 Hizmet Pazarlamasında Fiziksel Çevre
9 Hizmet Pazarlamasında İnsan
10 Hizmet Pazarlaması Stratejileri (İçsel Pazarlama, Dışsal Pazarlama, İnternaktif Pazarlama, İlişki Pazarlaması, Müşteri Bağlılığı Vd.)
11 Hizmet Kalitesi
12 Hizmette Kalite Modelleri (Deming Kalite Modeli, Malcolm Baldrige Ulusal Kalite Modeli, EFQM Mükemmellik Modeli, Kalder Kalite Modeli Vd.)
13 Toplam Hizmet Kalitesi Yönetimi
14 Hizmet Sektörlerinde (Sağlık, Bankacılık, Turizm Vd.) Hizmet Pazarlama Karması ve Vaka Analizleri
Materyaller
DosyaDosya AdıDosya DiliOrjinal Dosya AdıEklenme Tarihi
Dosya İndir 416-821-1-SM.pdfTürkçe416-821-1-SM.pdf9.02.2015 16:14:14
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Karafakıoğlu, M. (2012) Uluslararası Pazarlama Yönetimi, Beta Basın YayımTürkçe
Türkçe
Principles of Service Marketing and ManagementEnglish
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları