Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
PFP 5001EĞİTİME GİRİŞ3 + 03. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin genel amacı, eğitim, öğretim, öğrenme, öğretmenlik, okul ve eğitim sistemini çeşitli yönleriyle tanıtmak olup başlıca konular: Eğitim, öğretim ve öğrenmeyle ilgili temel kavramlar; eğitimin amaçları ve işlevleri; eğitimin diğer alanlarla ve bilimlerle ilişkisi; eğitimin hukuki, sosyal, kültürel, tarihî, politik, ekonomik, felsefi, etik ve psikolojik temelleri; eğitim bilimlerinde yöntem; bir eğitim ve öğrenme ortamı olarak okul ve sınıf; bir meslek olarak öğretmenlik ve öğretmenlik meslek etiği; öğretmen yetiştirmede güncel gelişmeler; yirmi birinci yüzyılda okul ve eğitimle ilgili temel yönelimler.
Ders İçeriği Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar; eğitimin amaçları ve işlevleri; eğitimin diğer alanlarla ve bilimlerle ilişkisi; eğitimin hukuki, sosyal, kültürel, tarihî, politik, ekonomik, felsefi ve psikolojik temelleri; eğitim bilimlerinde yöntem; bir eğitim ve öğrenme ortamı olarak okul ve sınıf; öğretmenlik mesleği ve öğretmen yetiştirmede güncel gelişmeler; yirmi birinci yüzyılda eğitimle ilgili yönelimler.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Eğitime ilişkin temel kavramları açıklar.
2Eğitimin hukuki temellerini örneklendirir.
3Eğitimin toplumsal temellerini açıklar.
4Eğitimin tarihsel temellerini açıklar.
5Eğitimin politik temellerini açıklar.
6Eğitim ile ekonomi arasındaki ilişkileri açıklar.
7Eğitim ile felsefe arasındaki ilişkileri açıklar.
8Eğitim ile psikoloji arasındaki ilişkileri açıklar.
9Eğitim bilimlerinde araştırma yöntemleri açıklar.
10Öğretmenlik mesleğini analiz eder.
11Eğitim bilimlerinde yeni yönelimleri fark eder.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)13452
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)13452
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11313
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11313
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2024-2025 Güz4GÖKHAN TUZCU


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi Öğretim Sistemi
PFP 5001 EĞİTİME GİRİŞ 3 + 0 4 Türkçe 2024-2025 Güz Yüz Yüze
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi GÖKHAN TUZCU gtuzcu@pau.edu.tr İİBF C0105 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersin genel amacı, eğitim, öğretim, öğrenme, öğretmenlik, okul ve eğitim sistemini çeşitli yönleriyle tanıtmak olup başlıca konular: Eğitim, öğretim ve öğrenmeyle ilgili temel kavramlar; eğitimin amaçları ve işlevleri; eğitimin diğer alanlarla ve bilimlerle ilişkisi; eğitimin hukuki, sosyal, kültürel, tarihî, politik, ekonomik, felsefi, etik ve psikolojik temelleri; eğitim bilimlerinde yöntem; bir eğitim ve öğrenme ortamı olarak okul ve sınıf; bir meslek olarak öğretmenlik ve öğretmenlik meslek etiği; öğretmen yetiştirmede güncel gelişmeler; yirmi birinci yüzyılda okul ve eğitimle ilgili temel yönelimler.
İçerik Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar; eğitimin amaçları ve işlevleri; eğitimin diğer alanlarla ve bilimlerle ilişkisi; eğitimin hukuki, sosyal, kültürel, tarihî, politik, ekonomik, felsefi ve psikolojik temelleri; eğitim bilimlerinde yöntem; bir eğitim ve öğrenme ortamı olarak okul ve sınıf; öğretmenlik mesleği ve öğretmen yetiştirmede güncel gelişmeler; yirmi birinci yüzyılda eğitimle ilgili yönelimler.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Eğitimle ilgili temel kavramlar.
2 Eğitimle ilgili temel kavramlar.
3 Eğitimin tarihsel gelişimi.
4 Eğitimin politik temelleri.
5 Eğitimin felsefi temelleri.
6 Eğitimin felsefi temelleri.
7 Eğitimin psikolojik temelleri.
8 Ara Sınav.
9 Eğitimin ekonomik temelleri.
10 Eğitimin hukuki temelleri.
11 Toplumsal değişme ve eğitim.
12 Öğretmenin rolü ve önemi.
13 Türkiye’de öğretmen yetiştirme.
14 Eğitim biliminde yeni yönelimler.
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Eğitim Bilimine Giriş, Editör: Çağatay Özdemir, Pegem Akademi Yayını, Ankara, 2011. Türkçe
Eğitim Bilimine Giriş, Editör: Abdurrahman Tanrıöğen, Anı Yayıncılık, Ankara: 2010. Türkçe
Eğitimde Değişimin Yönetimi, İrfan Erdoğan, Pegem Akademi Yayını, Ankara: 2002. Türkçe
Eğitim Bilimine Giriş, Editör: Veysel Sönmez, Anı Yayıncılık, Ankara, 2006.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları