Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
PFP 5007EĞİTİM PSİKOLOJİSİ3 + 03. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin genel amacı, psikolojinin temel kavram ve konularından hareketle psikolojinin eğitim alanındaki etkilerini, öğrenenin ve öğrenmenin psikolojik boyutlarını tanımak olup başlıca konular: Psikolojinin ve eğitim psikolojisinin temel kavramları; eğitim psikolojisinde araştırma yöntemleri; gelişim kuramları, gelişim alanları ve gelişim süreçleri; gelişimde bireysel farklılıklar; öğrenmeyle ilgili temel kavramlar; öğrenmeyi etkileyen faktörler; eğitim ve öğrenme süreçleri çerçevesinde öğrenme kuramları; öğrenme sürecinde motivasyon.
Ders İçeriği Psikolojinin ve eğitim psikolojisinin temel kavramları; eğitim psikolojisinde araştırma yöntemleri; gelişim kuramları, gelişim alanları ve gelişim süreçleri; gelişimde bireysel farklılıklar; öğrenmeyle ilgili temel kavramlar; öğrenmeyi etkileyen faktörler; eğitim-öğrenme süreçleri çerçevesinde öğrenme kuramları; öğrenme sürecinde motivasyon.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Bireyin gelişimi ve davranışlarını daha iyi anlayabilmek için gerekli temel ilke ve kavramları edinme.
2Yaşam boyunca ortaya çıkan fiziksel, bilimsel, sosyal ve duygusal değişimleri bilme.
3Gelişime etki eden faktörlerin karmaşık yapısını kavrama.
4Öğrenilenlere dayanarak herhangi bir bireyin gelişim düzeyini analiz edebilme, gelişimsel anormallikleri tespit edebilme ve gerektiğinde problemlere ilişkin basit öneriler getirebilme.
5İnsan davranışlarını etkileyen temel öğrenme süreçlerini açıklamaya yönelik kuramları öğrenme.
6Öğrenme kuramları çercevesinde optimal öğrenme deneyimi yaratacak ortamı düzenleyebilme becerilerinin kazanımı.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)13452
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)13452
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11313
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11313
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2024-2025 Güz3AYKUT GÜNLÜ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi Öğretim Sistemi
PFP 5007 EĞİTİM PSİKOLOJİSİ 3 + 0 3 Türkçe 2024-2025 Güz Yüz Yüze
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. AYKUT GÜNLÜ agunlu@pau.edu.tr İİBF AB117 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersin genel amacı, psikolojinin temel kavram ve konularından hareketle psikolojinin eğitim alanındaki etkilerini, öğrenenin ve öğrenmenin psikolojik boyutlarını tanımak olup başlıca konular: Psikolojinin ve eğitim psikolojisinin temel kavramları; eğitim psikolojisinde araştırma yöntemleri; gelişim kuramları, gelişim alanları ve gelişim süreçleri; gelişimde bireysel farklılıklar; öğrenmeyle ilgili temel kavramlar; öğrenmeyi etkileyen faktörler; eğitim ve öğrenme süreçleri çerçevesinde öğrenme kuramları; öğrenme sürecinde motivasyon.
İçerik Psikolojinin ve eğitim psikolojisinin temel kavramları; eğitim psikolojisinde araştırma yöntemleri; gelişim kuramları, gelişim alanları ve gelişim süreçleri; gelişimde bireysel farklılıklar; öğrenmeyle ilgili temel kavramlar; öğrenmeyi etkileyen faktörler; eğitim-öğrenme süreçleri çerçevesinde öğrenme kuramları; öğrenme sürecinde motivasyon.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Eğitim psikolojisi tarihi
2 Eğitim psikolojisinin kullandığı yöntemler
3 Fizksel gelişim
4 Bilişsel gelişim
5 Sosyal duygusal gelişim
6 Ahlak gelişimi
7 Kişilik gelişimi
8 Ara sınav
9 Öğrenme
10 Öğrenme yaklaşımları
11 Davranışçı öğrenme kuramı
12 İhtiyaçlar hiyerarşisi
13 Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı
14 Dönem sonu sınavı
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Eğitim Psikolojisi-Ed: Özge Pınarcık Sakaryalı Eğiten KitapeviTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları