Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
PFP 5004ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ3 + 05. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Özel öğretim yöntemleri dersinin genel amacı, öğretimle ilgili genel ilke ve yöntemlerden hareketle belirli bir alana özgü temel kavram, strateji, yöntem, araç-gereç, materyal ve teknikleri tanıtmak suretiyle programda yer alan etkinliklerde bunların kullanımını sağlayacak gerekli bilgi, beceri ve değerleri kazandırmak olup bu çerçevede başlıca konular: Alana özgü eğitim programının, eğitim ortamlarının ve öğretim materyallerinin incelenmesi ve değerlendirme süreci; özel öğretim yöntemlerinde: proje yaklaşımı, çoklu zeka kuramı, etkili öğrenme, problem çözmeye dayalı öğrenme, işbirliğine dayalı öğrenme vd. yaklaşımlara göre programda yer alan etkinliklerin planlanması ve uygulanması.
Ders İçeriği Alana özgü temel kavramlar ve bu kavramların alan öğretimiyle ilişkisi, alan öğretiminin genel amaçları, kullanılan yöntem, teknik, öğrenme – öğretme yaklaşımları, araç-gereç ve materyaller. İlgili Öğretim Programının incelenmesi (amaç, kazanım, tema, ünite, etkinlik, v.b.). Ders, öğretmen ve öğrenci çalışma kitabı örneklerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi.
Ders Ön Koşul PFP 5003 SINIF YÖNETİMİ
ve PFP 5002 ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
ve PFP 5007 EĞİTİM PSİKOLOJİSİ
ve PFP 5001 EĞİTİME GİRİŞ
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Alana özgü temel kavramları açıklar.
2Alanının yasal dayanaklarını açıklar.
3İlgili programın genel amaçlarını özetler.
4İlgili öğretim programını inceler (amaç, kazanım, tema, etkinlik vb.)
5Ders, öğretmen ve öğrenci çalışma kitabı örneklerini değerlendirir.
6Öğretimde kullanılan araç-gereç ve materyalleri tanır.
7Öğretiminde kullanılan strateji, yaklaşım, yöntem ve teknikleri açıklar.
8İşbirliğine dayalı çalışmanın öneminin farkında olur.
9Alanıyla ilgili bir konuda plan yapar ve uygular.
10Öğrenme ve öğretme etkinliklerine katılmaktan zevk alır.
11Özel öğretim yöntemleri dersinin öneminin farkında olur.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)13452
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)13452
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11313
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11313
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2024-2025 Güz3İBRAHİM TUNCEL


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi Öğretim Sistemi
PFP 5004 ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 3 + 0 3 Türkçe 2024-2025 Güz Yüz Yüze
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. İBRAHİM TUNCEL ituncel@pau.edu.tr İİBF C0304 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Özel öğretim yöntemleri dersinin genel amacı, öğretimle ilgili genel ilke ve yöntemlerden hareketle belirli bir alana özgü temel kavram, strateji, yöntem, araç-gereç, materyal ve teknikleri tanıtmak suretiyle programda yer alan etkinliklerde bunların kullanımını sağlayacak gerekli bilgi, beceri ve değerleri kazandırmak olup bu çerçevede başlıca konular: Alana özgü eğitim programının, eğitim ortamlarının ve öğretim materyallerinin incelenmesi ve değerlendirme süreci; özel öğretim yöntemlerinde: proje yaklaşımı, çoklu zeka kuramı, etkili öğrenme, problem çözmeye dayalı öğrenme, işbirliğine dayalı öğrenme vd. yaklaşımlara göre programda yer alan etkinliklerin planlanması ve uygulanması.
İçerik Alana özgü temel kavramlar ve bu kavramların alan öğretimiyle ilişkisi, alan öğretiminin genel amaçları, kullanılan yöntem, teknik, öğrenme – öğretme yaklaşımları, araç-gereç ve materyaller. İlgili Öğretim Programının incelenmesi (amaç, kazanım, tema, ünite, etkinlik, v.b.). Ders, öğretmen ve öğrenci çalışma kitabı örneklerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Temel Kavramlar
2 Öğretim programının temel ögeleri ve ögeler arasındaki ilişkiler
3 Hedef – Kazanım Sınıflandırması- İçerik Düzenleme- Alanındaki öğretim programını inceleme
4 Alanındaki öğretim programının vizyonu ve yapısı – kazanımları ve içeriği
5 Öğretim hizmetinin niteliğini artıran değişkenler Gagne öğretim etkinlikleri modeli – Çoklu zeka kuramı- PLANLAMA
6 İşbirliğine dayalı öğrenme –Proje temelli– Probleme dayalı öğrenme -Yapılandırmacı öğrenme 5-E modeline göre DERS PLANI HAZIRLAMA
7 Öğretim Stratejileri- Yöntem ve Teknikler – DERS PLANI HAZIRLAMA
8 Planlama (alanıyla ilgili bir kazanım belirlenerek öğretim sürecinin planlanması) (MİKRO ÖĞRETİM)
9 Planlama (alanıyla ilgili bir kazanım belirlenerek öğretim sürecinin planlanması) (MİKRO ÖĞRETİM)
10 Belirlenen kazanıma uygun hazırlanan ders planının işlenmesi ve uygulamanın tartışılması (MİKRO ÖĞRETİM)
11 Belirlenen kazanıma uygun hazırlanan ders planının işlenmesi ve uygulamanın tartışılması (MİKRO ÖĞRETİM)
12 Belirlenen kazanıma uygun hazırlanan ders planının işlenmesi ve uygulamanın tartışılması (MİKRO ÖĞRETİM)
13 Belirlenen kazanıma uygun hazırlanan ders planının işlenmesi ve uygulamanın tartışılması (MİKRO ÖĞRETİM)
14 Belirlenen kazanıma uygun hazırlanan ders planının işlenmesi ve uygulamanın tartışılması (MİKRO ÖĞRETİM)
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Açıkgöz, K. Ü. (2004). Aktif öğrenme (6. Baskı). İzmir: Eğitim Dünyası YayınlarıTürkçe
Alkan C. & Kurt, M. (2007). Özel öğretim yöntemleri. Disiplinlerin öğretim teknolojisi. Ankara. Anı YayıncılıkTürkçe
Demirel, Ö. (2008). Öğretme sanatı öğretim ilke ve yöntemleri (13. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık. Türkçe
Demirel, Ö. (Editör). (2007). Eğitimde yeni yönelimler (3. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Türkçe
Ekici, Gülay (2014). Etkinlik örnekleriyle güncel öğrenme-öğretme yaklaşımları – I – II –III. Ankara. Pegem Akademi Yayıncılık Türkçe
M.E.B., Talim Terbiye Kurulu.https://ttkb.meb.gov.tr -Öğretim Programları https://megep.meb.gov.tr/ Türkçe
Silberman, M. (2016). Aktif öğretim. Sınıflarda öğrenmeyi harekete geçirecek sekiz adım ve 32 strateji (Çeviri Editörü Nurdan Kalaycı). Ankara. Pegem Akademi Yayınları Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav30Ara Sınav
Yıl İçi Etkinlik20Yıl İçi Etkinlik
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları