Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
PFP 5008REHBERLİK VE ÖZEL EĞİTİM3 + 06. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin genel amacı, okullarda rehberlik sürecini ve özel eğitimi ana hatlarıyla tanıtmak olup başlıca konular: Eğitimde rehberlik hizmetlerinin yeri; rehberliğin kısa tarihçesi; rehberlikle ilgili model ve yaklaşımlar; gelişimsel rehberlik modelinin felsefesi, amacı, ilkeleri ve programı (kapsamlı gelişimsel rehberlik programı); rehberlik türleri (eğitsel, mesleki ve kişisel rehberlik); öğretmenin sınıf rehberliğindeki rol ve işlevi; özel eğitimle ilgili temel kavramlar; özel eğitimin ilkeleri ve tarihsel gelişimi; özel eğitimle ilgili yasal düzenlemeler; özel eğitimde tarama, yönlendirme, tanı ve değerlendirme; öğretimin bireyselleştirilmesi; kaynaştırma ve destek özel eğitim hizmetleri; ailenin özel eğitime katılımı ve işbirliği; rehberlik ve özel eğitimde etik ilkeler.
Ders İçeriği Pedagojik formasyon eğitim dersi
Ders Ön Koşul PFP 5003 SINIF YÖNETİMİ
ve PFP 5002 ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
ve PFP 5007 EĞİTİM PSİKOLOJİSİ
ve PFP 5001 EĞİTİME GİRİŞ
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Rehberliğin tanımını öğrenme, eğitimdeki yerini ve önemini kavrayabilme.
2Okullardaki RPD anlayışını ve RPF’deki yanlış anlayışları kavrayabilme.
3Her eğitim kademesinde öğretmenin RPD’deki rolünü ve önemini bilme.
4Eğitsel, kişisel ve rehberlik hizmetlerinin amacını ve bu alanlarda yapılacak hizmetleri açıkalayabilme.
5Bireyi tanıma tekniklerinin neler olduğunu ve nasıl uygulandığını açıklayabilme.
6Kaynaştırma ve destek eğitim hizmetlerini tanımlar.
7Kaynaştırma modelinin özelliklerini, kaynaştırmanın amaçlarını, kaynaştırmanın başarıya ulaşmasında rol oynayan etmenleri açıklar.
8Özel eğitimde aile katılımı ve aileyle işbirliği süreçlerini açıklar.
9Yetersizlik ve yetenek türlerinin özelliklerini açıklar.
10Özel gereksinimli bireylere yönelik eğitim-öğretim yaklaşımlarını betimler.
11Özel gereksinimli bireylere yönelik davranış yönetimi yaklaşımlarını açıklar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)13452
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)13452
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11313
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11313
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2024-2025 Bahar4AYKUT GÜNLÜ
Detay 2023-2024 Güz4TURNEL ALTAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi Öğretim Sistemi
PFP 5008 REHBERLİK VE ÖZEL EĞİTİM 3 + 0 4 Türkçe 2024-2025 Bahar Yüz Yüze
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. AYKUT GÜNLÜ agunlu@pau.edu.tr İİBF C0207 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersin genel amacı, okullarda rehberlik sürecini ve özel eğitimi ana hatlarıyla tanıtmak olup başlıca konular: Eğitimde rehberlik hizmetlerinin yeri; rehberliğin kısa tarihçesi; rehberlikle ilgili model ve yaklaşımlar; gelişimsel rehberlik modelinin felsefesi, amacı, ilkeleri ve programı (kapsamlı gelişimsel rehberlik programı); rehberlik türleri (eğitsel, mesleki ve kişisel rehberlik); öğretmenin sınıf rehberliğindeki rol ve işlevi; özel eğitimle ilgili temel kavramlar; özel eğitimin ilkeleri ve tarihsel gelişimi; özel eğitimle ilgili yasal düzenlemeler; özel eğitimde tarama, yönlendirme, tanı ve değerlendirme; öğretimin bireyselleştirilmesi; kaynaştırma ve destek özel eğitim hizmetleri; ailenin özel eğitime katılımı ve işbirliği; rehberlik ve özel eğitimde etik ilkeler.
İçerik Pedagojik formasyon eğitim dersi
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİĞE GİRİŞ
2 PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK HİZMET ALANLARI
3 PROBLEM ALANLARINA GÖRE REHBERLİK HİZMETLERİ.
4 BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
5 PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİKTE ETİK VE YASAL KONULAR
6 ÇOCUK VE ERGENLERDE SIK GÖRÜLEN RUHSAL VE DAVRANIŞSAL PROBLEMLER.
7 ÖZEL EĞİTİM VE ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLAR
8 Ara sınav
9 ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
10 RİSK ALTINDAKİ ÇOCUKLAR
11 KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
12 ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÖĞRENCİLERİ TARAMA TANILAMA VE DEĞERLENDİRME
13 ÖZEL EĞİTİM PROGRAMLARI
14 ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN AİLELERİ VE YASAL DAYANAKLAR
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Rehberlik ve Özel Eğitim, Eğiten Yayınevi, Ed: Aykut GÜNLÜ, Serdal DENİZTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları