Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
PFP 5011ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI1 + 88. Yarıyıl10

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin genel amacı; öğretmenlik uygulaması yapılacak okulu ve sınıfı çeşitli yönleriyle gözlemleyerek yakından tanınmasını ve gözlem sonuçlarının raporlaştırılmasını sağlamak. Ders kapsamında ele alınabilecek başlıca konular: Bir eğitim ve öğrenme ortamı olarak okulun gözlemleme ve tanıma; okulun fiziki özelliklerinin ve kurumsal yapısının inceleme; okulda yönetici, öğretmen ve diğer personelin görev ve sorumluluklarını araştırma; okulun içinde yer aldığı toplumla ilişkilerini gözlemleme; sınıfın fiziki, sosyal, eğitsel ve psikolojik yönlerinin gözlemleme; okul programını inceleme; öğretmenin okul ve sınıftaki günlük ders ve eğitim etkinliklerini gözlemleme; öğrencilerin okuldaki bir gününü gözlemleme. Öğrencilere, diğer derslerde edindikleri kazanımları, belirli bir alanda kullanabilme konusunda gerekli bilgi, beceri ve değerleri kazandırma, alana özgü özel öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlem yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak mikro-öğretim uygulamalarını yapabilme; bir dersi bağımsız bir şekilde planlayabilme; dersle ilgili etkinlik ve materyal geliştirilme; öğretim ortamlarını hazırlama; sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.
Ders İçeriği Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapma; alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.
Ders Ön Koşul PFP 5004 ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Ders Yan Koşul PFP 5006 EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Meslek alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı bir dersin hazırlık çalışmalarını yapar.
2Eğitim programında yer alan kazanımlara uygun öğrenme ortamları düzenler.
3Alana özgü etkinlik ve materyal geliştirir.
4Meslek alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı bir dersi işler.
5Sınıf içinde istenmeyen davranışları önleme ve baş etme yollarını fark eder.
6Amaca uygun ölçme araçlarını hazırlar.
7Amaca uygun değerlendirme yapar.
8Öğretmenlik mesleki bilgi ve becerileri açısından öz değerlendirme yapar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)139117
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)138104
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11313
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12626
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






260

10
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2024-2025 Bahar2HURŞİT CEM SALAR
Detay 2023-2024 Bahar79SERAP YETİK
Detay 2023-2024 Güz2ATAKAN ERTEM


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi Öğretim Sistemi
PFP 5011 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1 + 8 2 Türkçe 2024-2025 Bahar Yüz Yüze
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi HURŞİT CEM SALAR csalar@pau.edu.tr EGT A0022-12 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersin genel amacı; öğretmenlik uygulaması yapılacak okulu ve sınıfı çeşitli yönleriyle gözlemleyerek yakından tanınmasını ve gözlem sonuçlarının raporlaştırılmasını sağlamak. Ders kapsamında ele alınabilecek başlıca konular: Bir eğitim ve öğrenme ortamı olarak okulun gözlemleme ve tanıma; okulun fiziki özelliklerinin ve kurumsal yapısının inceleme; okulda yönetici, öğretmen ve diğer personelin görev ve sorumluluklarını araştırma; okulun içinde yer aldığı toplumla ilişkilerini gözlemleme; sınıfın fiziki, sosyal, eğitsel ve psikolojik yönlerinin gözlemleme; okul programını inceleme; öğretmenin okul ve sınıftaki günlük ders ve eğitim etkinliklerini gözlemleme; öğrencilerin okuldaki bir gününü gözlemleme. Öğrencilere, diğer derslerde edindikleri kazanımları, belirli bir alanda kullanabilme konusunda gerekli bilgi, beceri ve değerleri kazandırma, alana özgü özel öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlem yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak mikro-öğretim uygulamalarını yapabilme; bir dersi bağımsız bir şekilde planlayabilme; dersle ilgili etkinlik ve materyal geliştirilme; öğretim ortamlarını hazırlama; sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.
İçerik Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapma; alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin tanıtımı, başarı değerlendirme, devamlılık hakkında uygulamalar, uygulama dosyasının tanıtımı
2 Uygulama yapılacak okulların belirlenmesi, rapor yazılması hakkında genel bilgilendirme
3 Uygulama yapılacak okullarda bulunulacak gün ve saatin belirlenmesi
4 Uygulama süreci ile ilgili karşılaşılacak durumlar konusunda paylaşım ve tartışma
5 Uygulama raporlarının değerlendirilmesi
6 Uygulama süreci ve Uygulama raporlarının değerlendirilmesi, denetimlerin yapılması
7 Uygulama süreci ve Uygulama raporlarının değerlendirilmesi, denetimlerin yapılması
8 Uygulama süreci ve Uygulama raporlarının değerlendirilmesi, denetimlerin yapılması
9 Uygulama süreci ve Uygulama raporlarının değerlendirilmesi, denetimlerin yapılması
10 Uygulama süreci ve Uygulama raporlarının değerlendirilmesi, denetimlerin yapılması
11 Uygulama süreci ve Uygulama raporlarının değerlendirilmesi, denetimlerin yapılması
12 Uygulama süreci ve Uygulama raporlarının değerlendirilmesi, denetimlerin yapılması
13 Uygulama süreci ve Uygulama raporlarının değerlendirilmesi, denetimlerin yapılması
14 Uygulama süreci ve Uygulama raporlarının değerlendirilmesi, denetimlerin yapılması
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları