Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
ISLE 320TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI3 + 06. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin temel amaçları, tüketici davranışlarının anlaşılması, tüketimle ilgili davranışlarının belirlenmesi ve bu davranışların etkilenmesine yönelik olarak pazarlama stratejilerinin değerlendirilmesidir.
Ders İçeriği İhtiyaç, müşteri, tüketici ve tüketim kavramları, tüketici davranışı kavramı ve pazarlama, tüketici davranışlarının pazarlamadaki ve satıştaki önemi, tüketici karar alma süreci, tüketici davranış modelleri, ihtiyaç, güdü, dürtü ve motivasyon ilişkisi, algılama öğrenme, tutum, kişilik ve kişilik kuramları, yaşam tarzı, kültür ve alt kültür, sosyal sınıflar, aile, referans grubu, örgütsel pazarlarda müşteriler ve satın alma özellikleri
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1İşletmelerin hedef kitlesi olan tüketicilerin/örgütsel alıcıların nasıl davrandığını analiz eder.
2Tüketici satın alma karar sürecini etkileyen faktörleri tanımlar.
3Örgütsel pazarlarda satın alma karar sürecini yorumlar.
4Tüketici davranışlarını analiz ederek elde ettiği bilgiyi sunduğu/sunacağı mal ve hizmetler için hedef pazarı seçmek, pazarı bölümlendirmek ve pazarda konumlandırmak için kullanır.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14456
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11717
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2021-2022 Bahar1MUSTAFA ATAHAN YILMAZ
Detay 2020-2021 Bahar1MUSTAFA ATAHAN YILMAZ
Detay 2019-2020 Bahar1MUSTAFA ATAHAN YILMAZ
Detay 2010-2011 Bahar2SÜLEYMAN BARUTÇU
Detay 2009-2010 Bahar1SELÇUK BURAK HAŞILOĞLU


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
ISLE 320 TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI 3 + 0 1 Türkçe 2021-2022 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA ATAHAN YILMAZ matahany@pau.edu.tr İİBF AB111 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Bu dersin temel amaçları, tüketici davranışlarının anlaşılması, tüketimle ilgili davranışlarının belirlenmesi ve bu davranışların etkilenmesine yönelik olarak pazarlama stratejilerinin değerlendirilmesidir.
İçerik İhtiyaç, müşteri, tüketici ve tüketim kavramları, tüketici davranışı kavramı ve pazarlama, tüketici davranışlarının pazarlamadaki ve satıştaki önemi, tüketici karar alma süreci, tüketici davranış modelleri, ihtiyaç, güdü, dürtü ve motivasyon ilişkisi, algılama öğrenme, tutum, kişilik ve kişilik kuramları, yaşam tarzı, kültür ve alt kültür, sosyal sınıflar, aile, referans grubu, örgütsel pazarlarda müşteriler ve satın alma özellikleri
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 İhtiyaç, Müşteri, Tüketici ve Tüketim Kavramları
2 Tüketici Davranışı Kavramı ve Pazarlama
3 Tüketici Davranışlarının Pazarlamadaki ve Satıştaki Önemi
4 Tüketici Karar Alma Süreci
5 Tüketici Davranış Modelleri
6 İhtiyaç, Güdü, Dürtü ve Motivasyon İlişkisi
7 Algılama
8 Öğrenme
9 Tutum
10 Kişilik ve Kişilik Kuramları
11 Yaşam Tarzı
12 Kültür ve Alt kültür
13 Sosyal Sınıflar, Aile, Referans Grubu
14 Örgütsel Pazarlarda Müşteriler Ve Satın Alma Özellikleri
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Islamoğlu, A. H. ve Altunışık, R. (2008) Tüketici Davranışları, Sakarya Yayıncılık, SakaryaTürkçe
Odabaşı, Y. Tüketici DavranışlarıTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları