Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
GKD 5015ZEKA VE AKIL OYUNLARI2 + 02. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı; Öğretmen adaylarının düşünme becerilerinin gelişimini sağlamak ve öğretmenlik mesleğine başladıklarında benzer uygulamalarla öğrencilerinin düşünme becerilerini geliştirmek için farklı özelikteki zeka ve akıl oyunlarını tanıtmak ve bu oyunların diğer derslerdeki becerilerin kazanılmasında etkin bir şekilde kullanımını sağlamaktır
Ders İçeriği Zekânın Tanımı, zekânın çeşitleri ve zekâyı geliştirme yolları (Sözel – Dilsel Zekâ, Mantıksal – Matematiksel Zekâ, Görsel –Uzamsal Zekâ, Bedensel – Kinestetik Zekâ, Müziksel – Ritmik Zekâ, Sosyal Zekâ, Kişisel – İçsel Zekâ, Doğa – Varoluşçu Zekâ), oyunun Tanımı, oyun ve zekâ gelişimi ilişkisi. Görsel algının tanımı ve bakmak ile görmek arasındaki farkın önemi. Görsel algıyı geliştiren oyunlarda tümevarım ve tümdengelim terimlerinin önemi ve uygulamalar ile pekiştirilmesi. Oyun akışına göre farklı stratejilerin belirlenmesi ve uygulanması. Problem Çözme Becerilerini geliştiren oyunlar, Görsel algıyı geliştiren oyunlar, Düşünme becerilerini geliştiren oyunlar.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Mantık, dikkat ve hafıza gibi zihinsel yeteneklerini kullanarak oynadıkları zekâ oyunları eğitiminin amaçlarını bilir,
2Zekâ oyunlarının önemini açıklar,
3Zekâ oyun çeşitlerini ve özelliklerini kavrayarak öğrencilere uygun oyunları seçer
4Oyun için uygun ortamı hazırlar,
5Görsel algıyı geliştiren zekâ oyunları çeşitlerini ve uygulamalarını açıklar,
6Düşünme becerilerini geliştiren zekâ oyunları çeşitlerini ve uygulamalarını açıklar ,
7Üretken düşünmeyi geliştiren zekâ oyunları çeşitlerini ve uygulamalarını açıklar
8Oyun içerisinde kullanılacak araç-gereçleri seçer
9Farklı derslerdeki kazanımlar ile zeka ve akıl oyunlarını ilişkilendirir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12424
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12626
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2020-2021 Güz1EMEL SARITAŞ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
GKD 5015 ZEKA VE AKIL OYUNLARI 2 + 0 1 Türkçe 2020-2021 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi EMEL SARITAŞ esaritas@pau.edu.tr EGT A0247 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersin amacı; Öğretmen adaylarının düşünme becerilerinin gelişimini sağlamak ve öğretmenlik mesleğine başladıklarında benzer uygulamalarla öğrencilerinin düşünme becerilerini geliştirmek için farklı özelikteki zeka ve akıl oyunlarını tanıtmak ve bu oyunların diğer derslerdeki becerilerin kazanılmasında etkin bir şekilde kullanımını sağlamaktır
İçerik Zekânın Tanımı, zekânın çeşitleri ve zekâyı geliştirme yolları (Sözel – Dilsel Zekâ, Mantıksal – Matematiksel Zekâ, Görsel –Uzamsal Zekâ, Bedensel – Kinestetik Zekâ, Müziksel – Ritmik Zekâ, Sosyal Zekâ, Kişisel – İçsel Zekâ, Doğa – Varoluşçu Zekâ), oyunun Tanımı, oyun ve zekâ gelişimi ilişkisi. Görsel algının tanımı ve bakmak ile görmek arasındaki farkın önemi. Görsel algıyı geliştiren oyunlarda tümevarım ve tümdengelim terimlerinin önemi ve uygulamalar ile pekiştirilmesi. Oyun akışına göre farklı stratejilerin belirlenmesi ve uygulanması. Problem Çözme Becerilerini geliştiren oyunlar, Görsel algıyı geliştiren oyunlar, Düşünme becerilerini geliştiren oyunlar.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin tanıtımı ve dönemin planlanması
2 Zekânın Tanımı, Zekânın Çeşitleri ve Zekâyı Geliştirme Yolları.
3 Oyunun Tanımı, Oyun ve Zekâ Gelişimi ilişkisi
4 Mangala oyunu, kuralları ve uygulaması
5 Dama oyunu, kuralları ve uygulaması (Türk Daması,10x10 Uluslararası Dama (Çapraz Dama)
6 Dama oyunu, kuralları ve uygulaması (Çin Daması, Renkli Dama (Skippity)
7 Reversi oyunu, kuralları ve uygulaması
8 Qwirkle oyunu, kuralları ve uygulaması
9 Hanoi kuleleri oyunu, kuralları ve uygulaması
10 Vize
11 Domino ve Mikado oyunu, kuralları ve uygulaması
12 3-9-12 Taş oyunları, kuralları ve uygulaması Jenga oyunu, kuralları ve uygulaması
13 Patika ve Sihirli Piramit oyunları, kuralları ve uygulaması
14 Nim ve Resfebe oyunları, kuralları ve uygulaması
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
MEB, (2018). Geleneksel Oyunlar Ve Zekâ Oyunları Alanı. AnkaraTürkçe
MEB, (2013) Zeka Oyunları Dersi Öğretim Programı. AnkaraTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları