Pamukkale Üniversitesi
Üniversite hayatın rehberidir
PAÜ'ye Hoşgeldiniz;
Aday Öğrenci
Öğrencilerimiz
Personelimiz
EN
Eğitim Bilgi Sistemi
Ana Sayfa
Üniversite Hakkında
İsim ve Adres
Yönetim
Genel Tanımlama
Akademik Takvim
Genel Kabul Gereksinimleri
Önceki Eğitimlerin Tanınması
Genel Kayıt İşlemleri
AKTS Kredilerinin Oluşturulması
Akademik Danışmanlık
Öğrenciler İçin
Yaşam Giderleri
Barınma
Beslenme / Yemek
Tedavi İmkanları
Engelli Öğrenci İmkanları
Sigorta
Maddi Destek
Öğrenci İşleri Birimi
Öğrenme İmkanları
Uluslararası Programlar
Dil Kursları
Stajlar
Spor ve Eğlence Olanakları
Öğrenci Toplulukları
Değişim Öğrencileri İçin Pratik Bilgiler
Derece Programları
LİSANS
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİ
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI BÖLÜMÜ
Ders Bilgileri
Ders Öğrenme Kazanımları
Dersin Program Yeterlilikerine Katkısı
AKTS / İş Yükü Tablosu
Ders Şubeleri
Yazdır
DERS BİLGİLERİ
Ders Kod
Ders Ad
T+U Saat
Yarıyıl
AKTS
PSI 476
DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI II
2 + 0
8. Yarıyıl
3
DERS TANIMI
Ders Düzeyi
Lisans
Ders Türü
Seçmeli
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerin bireylerin gösterebilecekleri davranış bozuklukları konusunda kuramsal bilgiye sahip olmalarını sağlamaktır. Bireylerin davranış bozukluklarını tanıyabilmesini hedeflenmektedir. Farklı kuramlara göre davranış bozukluklarının tanımı ve nedenleri, klasik sınıflandırma ve güncel DSM tanı ölçütleri; DSM tanı ölçütlerine göre davranış bozuklukluları ve müdahale yöntemleri.
Ders İçeriği
Farklı kuramlara göre davranış bozukluklarının tanımı ve nedenleri, ergenlerde ortaya çıkan davranış bozuklukları ve belirtileri, tanı ve tedavi yöntemleri
Ders Ön Koşul
Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul
Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi
Yüz Yüze
DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1
Öğrencilerin bireylerin gösterebilecekleri davranış bozuklukları konusunda kuramsal bilgiye sahip olmalarını sağlamaktır.
2
Bireylerin davranış bozukluklarını tanıyabilmesini hedeflenmek.
3
Bireysel sorunların neler olduğu ve nasıl başa çıkabileceklerini öğretmek
4
Normal dışı davranışların nedenlerini anlamak
DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
No
PY 01
PY 02
PY 03
PY 04
PY 05
PY 06
PY 07
PY 08
PY 09
PY 10
PY 11
PY 12
ÖK 001
4
5
4
5
4
5
5
4
5
4
5
4
ÖK 002
4
5
4
5
4
5
4
5
4
5
4
5
ÖK 003
5
4
5
4
5
4
5
4
5
4
5
4
ÖK 004
4
5
4
5
4
5
4
5
4
5
4
5
Ara Toplam
17
19
17
19
17
19
18
18
18
18
18
18
Katkı
4
5
4
5
4
5
5
5
5
5
5
5
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
Sayısı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)
2
13
26
Ödevler
1
13
13
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)
1
13
13
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)
1
26
26
Toplam İş Yükü
Dersin AKTS Kredisi
78
3
DERS ŞUBELERİ
Dönem seçiniz :
Tüm Dönemler
2012-2013 Bahar
2011-2012 Bahar
Ders Dönemi
Şube No
Dersi Veren Öğretim Elemanı
Detay
2012-2013 Bahar
2
GÜNEY ÇEĞİN
Detay
2011-2012 Bahar
2
GÜL AKTAŞ
Yazdır
Ders Şube Detayları
Dersin Kodu
Dersin Ad
Saat (T+P)
Şube No
Öğretim Dili
Şube Dönemi
PSI 476
DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI II
2 + 0
2
Türkçe
2012-2013 Bahar
Öğretim Elemanı
E-Posta
İç Hat
Ders Yeri
Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. GÜNEY ÇEĞİN
gcegin@pau.edu.tr
FEN B0217
Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç
Bu dersin amacı öğrencilerin bireylerin gösterebilecekleri davranış bozuklukları konusunda kuramsal bilgiye sahip olmalarını sağlamaktır. Bireylerin davranış bozukluklarını tanıyabilmesini hedeflenmektedir. Farklı kuramlara göre davranış bozukluklarının tanımı ve nedenleri, klasik sınıflandırma ve güncel DSM tanı ölçütleri; DSM tanı ölçütlerine göre davranış bozuklukluları ve müdahale yöntemleri.
İçerik
Farklı kuramlara göre davranış bozukluklarının tanımı ve nedenleri, ergenlerde ortaya çıkan davranış bozuklukları ve belirtileri, tanı ve tedavi yöntemleri
Haftalık Konu Başlıkları
Hafta
Konular
1
Davranış Bozuklukları Nedir?
2
Teoriler
3
Yöntemler
4
Freud
5
Jung
6
Adler
7
Reich
8
Psikoanalitik Yaklaşım
9
Şİzofreni
10
Nevrotik Birey
11
Saldırgan Dürtüler
12
Manik Depresif
13
Diğer Rahatsızlıklar
14
Genel Değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Kaynaklar
Kaynak Dili
Engin Gençtan-Davranış Bozuklukları
Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme Yöntemi
Katkı Yüzdesi (%)
Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı
60
Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav
40
Ara Sınav
T+U :
Teorik + Pratik
PY:
Program Yeterlilikleri
ÖK:
Ders Öğrenme Kazanımları
{1}
##LOC[OK]##
{1}
##LOC[OK]##
##LOC[Cancel]##
{1}
##LOC[OK]##
##LOC[Cancel]##
Ana Sayfa
Üniversite Hakkında
İsim ve Adres
Yönetim
Genel Tanımlama
Akademik Takvim
Genel Kabul Gereksinimleri
Önceki Eğitimlerin Tanınması
Genel Kayıt İşlemleri
AKTS Kredilerinin Oluşturulması
Akademik Danışmanlık
Öğrenciler İçin
Yaşam Giderleri
Barınma
Beslenme / Yemek
Tedavi İmkanları
Engelli Öğrenci İmkanları
Sigorta
Maddi Destek
Öğrenci İşleri Birimi
Öğrenme İmkanları
Uluslararası Programlar
Dil Kursları
Stajlar
Spor ve Eğlence Olanakları
Öğrenci Toplulukları
Değişim Öğrencileri İçin Pratik Bilgiler
Derece Programları