Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
PSI 475DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI I2 + 07. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı tanımları, nedenleri, belirleyicileri, farklı kuramsal yaklaşımlara göre açıklamasıdır
Ders İçeriği Farklı kuramlara göre davranış bozukluklarının tanımı ve nedenleri, klasik sınıflandırma
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Farklı kuramlara göre davranış bozukluklarını kavrayabilme
2davranış bozukluklarının tanımı ve nedenlerini anlayabilme

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 001545454545454
ÖK 002454545454545
Ara Toplam999999999999
Katkı555555555555

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)21326
Ödevler11313
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11313
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12626
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2012-2013 Güz1ÖZLEM KÖRÜKÇÜ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
PSI 475 DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI I 2 + 0 1 Türkçe 2012-2013 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. ÖZLEM KÖRÜKÇÜ okorukcu@pau.edu.tr İTBF A0216 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Bu dersin amacı tanımları, nedenleri, belirleyicileri, farklı kuramsal yaklaşımlara göre açıklamasıdır
İçerik Farklı kuramlara göre davranış bozukluklarının tanımı ve nedenleri, klasik sınıflandırma
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Ruh Sağlığı nedirRuh Sağlığının Tarihçesi:
2 Ruh Sağlığı Bilgisinin önemi,Ruh sağlığı ile ilgili temel kavramlar
3 Normallik Ölçütleri.Ruh sağlığını etkileyen etmenler
4 Kişilik, Kişiliği etkileyen faktörler.Bireyi tanıma teknikleri
5 ARA SINAV
6 Çocukta davranış bozuklukları. Duygusal Bozukluklar:Tırnak yeme, Parmak emme,nedenleri, önlemek için neler yapılmalı
7 Enüresis (Altını Islatma), Enkroprasis(altını Kirletme nedenleri, önlemek için neler yapılmalı (Davranış bozuklukları ile ilgili sorular ve çözümleri)
8 Masturbasyon,Yeme Bozuklukları nedenleri nedir? önlemek için neler yapılmalıdır?(Davranış bozuklukları ile ilgili sorular ve çözümleri
9 Kekemelik nedenleri nedir? Önlemek için neler yapılmalıdır? (Davranış bozuklukları ile ilgili sorular ve çözümleri
10 Tik nedir? Nedenleri nedir? önlemek için neler yapılmalıdır? (Davranış bozuklukları ile ilgili sorular ve çözümleri
11 Korkular. Ergenlik dönemine kadar yaş dönem özelliklerine göre korkular nelerdir(Davranış bozuklukları ile ilgili sorular ve çözümleri
12 İnsan ve hayvanlara saldırganlık,Fiziksel zarar verme(Davranış bozuklukları ile ilgili sorular ve çözümleri
13 Hırsızlık,Yalan Söyleme,Okuldan kaçma Kuralları ihlal etme,Okuldan kaçma(Davranış bozuklukları ile ilgili sorular ve çözümleri Kuralları ihlal etme, Okuldan kaçma
14 Genel tekrar
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Çocuk Ruh Sağlığı Atalay YörükoğluTürkçe
Çocuklarda Sık Görülen Sorunlar Bengi SemerciTürkçe
Ana-Baba Okulu Haluk YavuzerTürkçe
Psikolojiye Giriş Atkinson ve ark. Epsilon YayıncılıkTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Ara Sınav40Ara Sınav
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları