| 1 | “Doğru anlatım"ın kişisel ve toplumsal iletişimdeki önemini bilir ve açıklar. |
| 2 | Kelime gruplarını, cümle çeşitlerini ve Türkçe cümle yapısını bilir; doğru ve etkili anlatım için uygular. |
| 3 | Yazılı anlatımda başarılı olmanın yollarını bilir ve uygular.
|
| 4 | Planlı yazma ve planlı konuşma becerisi kazanır.
|
| 5 | Etkili iletişim için, sözlü anlatım türlerini ve güzel konuşma ilkelerini bilir; uygular. |
| 6 | Hazırlıklı ya da hazırlıksız konuşmalarda, konunun gerektirdiği türü, üslûbu ve konuşma kalıplarını kullanma becerisi kazanır.
|
| 7 | Bilimsel araştırmalarda ve kongrelerde konuşma ve yazı dilini gereğince doğru ve etkili kullanır. |
| 8 | Resmi yazışmalarda, konunun gerektirdiği resmî yazışma türlerini ve üslûbunu bilir ve kullanır. |
| 9 | Dildeki gelişmeleri takip eder. |
| 10 | Dilin yazılı ve sözlü kullanılması ile ilgili olarak üniversite seviyesine taşınan bilgi ve uygulama eksikliklerini giderir. |
| 11 | Çeşitli bilim, teknik ve sanat alanlarında yetişen öğrenciler, Türkçeyi yetkin biçimde kullanırken, Türkçenin mesleki terimler bakımından doğru ve uygun örneklerle geliştirilmesine de katkıda bulunur. |
| 12 | Okuma-anlama; dinleme-anlama; yorumlama ve aktarma becerilerini geliştirir ve uygular.
|
| 13 | Plânlı yazma ve plânlı konuşma becerilerini kazanır ve uygular. |