Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
TKD 102TÜRK DİLİ - II2 + 02. Yarıyıl2

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Dil bilgisinin bölümleri, kelime, kelime grupları ve cümle çeşitlerinin neler olduğunu bilme, bu bilgiyi kullanarak sağlam cümleler kurma, "Doğru anlatım"ın kişisel ve toplumsal iletişimdeki önemini kavrama ve dili bu şuurla kullanma. Doğru ve planlı yazıp konuşabilme. Yazılı ve sözlü anlatımda başarılı olmanın yollarını tanıma ve uygulama. Sözlü anlatım türlerini ve ilkelerini kavrama ve uygulama, Etkili iletişimi gerçekleştirme. Metin tahlili yapabilme.
Ders İçeriği Dilbilgisinin bölümleri, Kelime grupları, Cümle ve cümle türleri, cümle tahlili, Anlatım bozukluklarının giderilmesi, Yazılı anlatım, Kompozisyonda plan, Paragraf, Metin tahlili, Yazılı anlatım türleri, Biçimsel yazılar, Öğretici metinler. Edebî Türler; Bilimsel yazılarda uyulacak kurallar, Makale yazma, not alma ve özetleme teknik ve yöntemleri. Sözlü anlatımın ( Güzel Konuşma becerisinin) temel özellikleri, Etkili iletişimde dilin önemi, Diksiyon, beden dilini kullanma, Güzel konuşma ilkeleri, İyi bir konuşmacının özellikleri, Konuşma türleri, hazırlıklı, planlı konuşmalar, hazırlıksız konuşmalar, Sözlü anlatım uygulamaları, dil ve anlatım yanlışlarını düzeltme, retorik uygulamaları.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Uzaktan Eğitim

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1“Doğru anlatım"ın kişisel ve toplumsal iletişimdeki önemini bilir ve açıklar.
2Kelime gruplarını, cümle çeşitlerini ve Türkçe cümle yapısını bilir; doğru ve etkili anlatım için uygular.
3Yazılı anlatımda başarılı olmanın yollarını bilir ve uygular.
4Planlı yazma ve planlı konuşma becerisi kazanır.
5Etkili iletişim için, sözlü anlatım türlerini ve güzel konuşma ilkelerini bilir; uygular.
6Hazırlıklı ya da hazırlıksız konuşmalarda, konunun gerektirdiği türü, üslûbu ve konuşma kalıplarını kullanma becerisi kazanır.
7Bilimsel araştırmalarda ve kongrelerde konuşma ve yazı dilini gereğince doğru ve etkili kullanır.
8Resmi yazışmalarda, konunun gerektirdiği resmî yazışma türlerini ve üslûbunu bilir ve kullanır.
9Dildeki gelişmeleri takip eder.
10Dilin yazılı ve sözlü kullanılması ile ilgili olarak üniversite seviyesine taşınan bilgi ve uygulama eksikliklerini giderir.
11Çeşitli bilim, teknik ve sanat alanlarında yetişen öğrenciler, Türkçeyi yetkin biçimde kullanırken, Türkçenin mesleki terimler bakımından doğru ve uygun örneklerle geliştirilmesine de katkıda bulunur.
12Okuma-anlama; dinleme-anlama; yorumlama ve aktarma becerilerini geliştirir ve uygular.
13Plânlı yazma ve plânlı konuşma becerilerini kazanır ve uygular.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)199
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11515
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






52

2
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar15HAFİZE TAHRA
Detay 2022-2023 Bahar20HAFİZE TAHRA
Detay 2021-2022 Bahar7HAFİZE TAHRA
Detay 2020-2021 Bahar11HAFİZE TAHRA
Detay 2019-2020 Bahar5HAFİZE TAHRA
Detay 2018-2019 Bahar89NERMİN ER AYDEMİR
Detay 2017-2018 Bahar5ALİYE TOKMAKOĞLU
Detay 2017-2018 Bahar6ALİYE TOKMAKOĞLU
Detay 2016-2017 Bahar14ALİYE TOKMAKOĞLU
Detay 2016-2017 Bahar15ALİYE TOKMAKOĞLU
Detay 2015-2016 Bahar5ALİYE TOKMAKOĞLU
Detay 2015-2016 Bahar6ALİYE TOKMAKOĞLU
Detay 2014-2015 Bahar6ALİYE TOKMAKOĞLU
Detay 2014-2015 Bahar7ALİYE TOKMAKOĞLU
Detay 2013-2014 Bahar11HAFİZE TAHRA
Detay 2013-2014 Bahar12HAFİZE TAHRA
Detay 2012-2013 Bahar28HAFİZE TAHRA
Detay 2012-2013 Bahar29HAFİZE TAHRA
Detay 2011-2012 Bahar11HAFİZE TAHRA
Detay 2011-2012 Bahar12HAFİZE TAHRA
Detay 2010-2011 Bahar91HAFİZE TAHRA
Detay 2010-2011 Bahar92HAFİZE TAHRA
Detay 2009-2010 Yaz2HAFİZE TAHRA
Detay 2009-2010 Bahar98HAFİZE TAHRA
Detay 2009-2010 Bahar99HAFİZE TAHRA
Detay 2008-2009 Yaz001HAFİZE TAHRA
Detay 2008-2009 Bahar73HAFİZE TAHRA
Detay 2007-2008 Yaz1YAŞAR YILDIRIM


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
TKD 102 TÜRK DİLİ - II 2 + 0 15 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. HAFİZE TAHRA htahra@pau.edu.tr EGT A0022-17 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Dil bilgisinin bölümleri, kelime, kelime grupları ve cümle çeşitlerinin neler olduğunu bilme, bu bilgiyi kullanarak sağlam cümleler kurma, "Doğru anlatım"ın kişisel ve toplumsal iletişimdeki önemini kavrama ve dili bu şuurla kullanma. Doğru ve planlı yazıp konuşabilme. Yazılı ve sözlü anlatımda başarılı olmanın yollarını tanıma ve uygulama. Sözlü anlatım türlerini ve ilkelerini kavrama ve uygulama, Etkili iletişimi gerçekleştirme. Metin tahlili yapabilme.
İçerik Dilbilgisinin bölümleri, Kelime grupları, Cümle ve cümle türleri, cümle tahlili, Anlatım bozukluklarının giderilmesi, Yazılı anlatım, Kompozisyonda plan, Paragraf, Metin tahlili, Yazılı anlatım türleri, Biçimsel yazılar, Öğretici metinler. Edebî Türler; Bilimsel yazılarda uyulacak kurallar, Makale yazma, not alma ve özetleme teknik ve yöntemleri. Sözlü anlatımın ( Güzel Konuşma becerisinin) temel özellikleri, Etkili iletişimde dilin önemi, Diksiyon, beden dilini kullanma, Güzel konuşma ilkeleri, İyi bir konuşmacının özellikleri, Konuşma türleri, hazırlıklı, planlı konuşmalar, hazırlıksız konuşmalar, Sözlü anlatım uygulamaları, dil ve anlatım yanlışlarını düzeltme, retorik uygulamaları.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Anlatım Bozuklukları (1. Bölüm) 1. Kelime ya da Eklerin Gereksiz Kullanılması 2. Kelimelerin Yanlış Yerde Kullanılması 3. Anlamca Çelişen Kelimeler 4. Anlamları Karıştırılan Kelimeler
2 Anlatım Bozuklukları (2. Bölüm) 5. Kalıbı Bozulmuş Sözler 6. Dilbilgisi Yanlışları 7. Anlamda Tutarsızlık, Anlamda Karşıtlık 8. Anlamda Belirsizlik
3 Yazım Kuralları ve Uygulaması
4 Noktalama İşaretleri ve Uygulaması
5 Cümle Bilgisi
6 Cümlenin Ögeleri
7 Metinlerin Sınıflandırılması
8 Öğretici Metin Türleri: Otobiyografi, biyografi, makale, deneme
9 Coşku ve Heyecanı Dile Getiren Metinler: Şiir
10 Göstermeye Bağlı Metinler: Tiyatro
11 Anlatmaya Bağlı Edebî Metinler: Hikâye, roman, masal, fabl
12 Sözlü Anlatım Türleri: Konferans, Sempozyum, Mülakat (Görüşme) Panel, Forum, Açık Oturum, Tartışma, Münazara
13 Kalıp Metinler: Dilekçe, Özgeçmiş, Tutanak, Rapor
14 BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ 1. Konu Seçme 2. Konuyu Sınırlandırma 3. Hipotez Kurma 4. Geçici Planının Hazırlanması 5. Kaynak Toplama 6. Okuma ve Not Alma 7. Verilerin İşlenmesi ve Hipotezin Sınanması 8. Yazma 9. Kaynak Gösterme ve Dipnotların Yazımı
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
• Korkmaz, Zeynep ve Diğerleri (2007). Türk Dili ve Kompozisyon, Genişletilmiş 2. Baskı, Ekin Basım Yayım, Bursa.Türkçe
• Uygur, Ceyhun Vedat; Öztürk, Yaşar; Kutludağ, Şerif; Çalışkan, Şenel ve Tokmakoğlu, Aliye (2010). Üniversiteler İçin Türk Dili -Yazılı ve Sözlü Anlatım- 2. Baskı, Kriter Yayınları, İstanbul.Türkçe
 Türkçe
• Kaplan, Mehmet (2002). Kültür ve Dil, Dergâh Yayınları, İstanbulTürkçe
• TDK Yazım Kılavuzu, TDK (2011).Türkçe
• TDK Türkçe Sözlük, TDK (2011).Türkçe
• Banarlı, Nihat Sami (2008). Türkçenin Sırları, Kubbealtı Neşriyat, İstanbul.Türkçe
• Ergin, Muharrem (1995). Üniversiteler İçin Türk Dili, Bayrak Yayınevi, İstanbulTürkçe
• Aktaş, Şerif; Gündüz, Osman (2005). Yazılı ve Sözlü Anlatım, Akçağ Yayınları, Ankara. Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Ara Sınav40Ara Sınav
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları