Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
INO 109ETKİLİ İLETİŞİM3 + 03. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Öğrencilerin,kişilerarası iletişimin tanımı; iletişim modeli, iletişim unsurları ve özellikleri, etkili dinleme ve geri bildirim, kişilerarası iletişimi engelleyen etkenler (kaynak, kanal, alıcı, vb.), iletişimi kolaylaştıran etkenler, duyguların iletişimde rolü ve kullanılması, iletişimde çatışma ve önlenmesi, öğrenci, öğretmen, veli iletişiminde dikkat edilmesi gereken önemli hususlar, iletişim uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği Kişilerarası iletişimin tanımı; iletişim modeli, iletişim unsurları ve özellikleri, etkili dinleme ve geri bildirim, kişilerarası iletişimi engelleyen etkenler (kaynak, kanal, alıcı, vb.), iletişimi kolaylaştıran etkenler, duyguların iletişimde rolü ve kullanılması, iletişimde çatışma ve önlenmesi, öğrenci, öğretmen, veli iletişiminde dikkat edilmesi gereken önemli hususlar, iletişim uygulamaları.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1İletişim ile ilgili temel kavramları ve süreçleri anlar.
2İletişim becerisini ve sürecini kavrar
3İletişim engellerini tanır
4İletişimde empatiyi ve ilişkili kavramları kavrar ve uygular
5Kendini açmayı anlar ve uygular
6Dramada kullanılan teknikleri uygular
7İletişim ile duygusal zeka arasındaki ilişkileri analiz eder
8Aile içi etkili iletişimi anlar ve düzenler
9Okul ve sınıf içi etkili iletişimi anlayar ve düzenler

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Ödevler12222
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12020
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12020
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2020-2021 Güz1AYTEKİN ÇERMİK


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
INO 109 ETKİLİ İLETİŞİM 3 + 0 1 Türkçe 2020-2021 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. AYTEKİN ÇERMİK acermik@pau.edu.tr HMYO A0015 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Öğrencilerin,kişilerarası iletişimin tanımı; iletişim modeli, iletişim unsurları ve özellikleri, etkili dinleme ve geri bildirim, kişilerarası iletişimi engelleyen etkenler (kaynak, kanal, alıcı, vb.), iletişimi kolaylaştıran etkenler, duyguların iletişimde rolü ve kullanılması, iletişimde çatışma ve önlenmesi, öğrenci, öğretmen, veli iletişiminde dikkat edilmesi gereken önemli hususlar, iletişim uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır.
İçerik Kişilerarası iletişimin tanımı; iletişim modeli, iletişim unsurları ve özellikleri, etkili dinleme ve geri bildirim, kişilerarası iletişimi engelleyen etkenler (kaynak, kanal, alıcı, vb.), iletişimi kolaylaştıran etkenler, duyguların iletişimde rolü ve kullanılması, iletişimde çatışma ve önlenmesi, öğrenci, öğretmen, veli iletişiminde dikkat edilmesi gereken önemli hususlar, iletişim uygulamaları.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 İNSAN İLİŞKİLERİNİN ÖNEMİ VE GELİŞİMİ
2 BİREYSEL VE ÖRGÜTSEL İLETİŞİMİ GELİŞTİRMEK
3 BİREYSEL VE ÖRGÜTSEL İLETİŞİMİ GELİŞTİRMEK
4 SAVUNUCU İLETİŞİM
5 İLETİŞİM ENGELLERİNİ TANIMAK VE AŞMAK
6 EMPATİ
7 İLETİŞİM STİLİNİZİ ANLAMAK
8 OLUMLU BENLİK KAVRAMI GELİŞTİRMEK
9 DEĞERLER
10 TUTUMLAR
11 KENDİNİ AÇMA
12 DUYGUSAL KONTROL
13 OLUMLU İLK İZLENİM OLUŞTURMA
14 KENDİNİZİ VE BAŞKALARINI GÜDÜLEME
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Cüceloğlu, D. Yeniden İnsan İnsana, Ankara: Remzi Kitabevi, 1996.Türkçe
Reec,B.L. ve R.Brandt. Effective Human Relations. Boston:Houghton Mifflin, 2002English
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları