Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
IBGL 119OYUN PROGRAMLAMA3 + 02. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bir programlama dili ve platformu kullanarak oyun tasarlayıp kodlayabilmek
Ders İçeriği Bir programlama dili yardımıyla İki boyutlu veya üç boyutlu grafiksel oyunlar yazmak ve bir oyun senaryosuna dökmek
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Oyun tasarlayabilme ve kodlama becerisi kazanmak

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 001              
Ara Toplam              
Katkı00000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)12224
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)144
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)188
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1İSMAİL SARI
Detay 2022-2023 Bahar1İSMAİL SARI
Detay 2021-2022 Bahar1İSMAİL SARI
Detay 2020-2021 Bahar1İSMAİL SARI
Detay 2019-2020 Bahar1İSMAİL SARI
Detay 2018-2019 Bahar1İSMAİL SARI
Detay 2018-2019 Bahar3İSMAİL SARI


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
IBGL 119 OYUN PROGRAMLAMA 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. İSMAİL SARI ismailsari@pau.edu.tr DTMYO C0002-03 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Bir programlama dili ve platformu kullanarak oyun tasarlayıp kodlayabilmek
İçerik Bir programlama dili yardımıyla İki boyutlu veya üç boyutlu grafiksel oyunlar yazmak ve bir oyun senaryosuna dökmek
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Arayüze giriş ve araçların kullanılması
2 Unity 3D Programlamaya giriş
3 Temel Seviye Tasarımı
4 Temel Vektörler
5 Fiziksel Materyaller
6 Kütle, Çekim, Kuvvet, Sürtünme
7 Sabit Kuvvet
8 Çarpışma Tespit Metodları
9 Materyal kullanımı
10 Temel Fizik Kuralları
11 GUI (arayüz tasarımı ve programlaması)
12 Kameralar ve Işıklandırma
13 Karakter animasyonu
14 Raycast Sistemi ve Sanal Gerçeklik
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları