Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
IBGL 118BLOK PROGRAMLAMA EĞİTİMİ3 + 01. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Geometrik şekiller ve bir program yardımıyla program yazmak, algoritmik düşünce ve programlamaya temel oluşturmak
Ders İçeriği Güncel ve amacına uygun bir paket program yardımıyla şekil ve nesneleri kullanarak program geliştirebilme, bir akış diyagramını veya senaryoyu bu nesneleri kullanarak sonuca ulaştırabilme
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Algoritmik düşünceyi ve problem çözme yeteneğini geliştirmek

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 001              
Ara Toplam              
Katkı00000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)12224
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)144
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)188
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2022-2023 Güz1FARUK ŞENTÜRK


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
IBGL 118 BLOK PROGRAMLAMA EĞİTİMİ 3 + 0 1 Türkçe 2022-2023 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. FARUK ŞENTÜRK fsenturk@pau.edu.tr DTMYO A0113 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Geometrik şekiller ve bir program yardımıyla program yazmak, algoritmik düşünce ve programlamaya temel oluşturmak
İçerik Güncel ve amacına uygun bir paket program yardımıyla şekil ve nesneleri kullanarak program geliştirebilme, bir akış diyagramını veya senaryoyu bu nesneleri kullanarak sonuca ulaştırabilme
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Blok tabanlı kodlama nedir ve avantaşları nelerdir. Blok tabanlı kodlama ve metin tabanlı kodlama arasındaki farklar . Scratch programı kurulumu.Hareket,görünüm,ses,olaylarkontrol gibi Scratch kodların örnek uygulama ile işlenmesi.
2 Rasgele sayı oluşturma araçları ve rasgele sayı uygulaması
3 Değişken ,döngü ve kontrol yapıları
4 Balık yeme uygulaması
5 Hesap makina uygulaması
6 Sürekle bırak uygulaması
7 Birden fazla sahne ile çalışma ,ekrana yazdırma,muzik çalma ve kukla işlemleri
8 Ara sınav
9 Birden fazla sahne ile çalışma ve diğer sahneye geçiş uygulaması
10 Rasgele oluşturulan sayıların, number oarak dört işlem veya string olarak birleştirilmesi
11 Standart fonksiyonlar . Dışarıdan girilen değerlerin string olarak tek tek normal veya tersten yazdırılması
12 Operator araçları, değer aktarılması ve örnek uygulama
13 Çizim araçları ve çizim yöntemleri
14 Çizim uygulaması
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları