Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
CDTS 206ULUSLARARASI PAZARLAMA2 + 04. Yarıyıl2

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu ders ile öğrencinin; Uluslararası pazarlama stratejilerini tanıma ve uygulama yapabilme becerisi sağlanacaktır
Ders İçeriği Uluslararası Pazarlamaya İlişkin Temel Kavramları Ülkelerin Ekonomik Olarak Sınıflandırılması Uluslararası Ekonomik Çevrenin Değerlendirilmesi Teknolojik Çevre Uluslararası Pazarlama Ve Kültür İlişkisi Kültür ve Satınalma Davranışları Politik ve Yasal Çevre Amaç ve Kapsamına Göre Pazar Araştırma Türleri Uluslararası Pazarlama Araştırması Uluslararası Pazarlama Araştırma Süreci Uluslararası Pazarlama Stratejileri
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1ULUSLARARASI PAZARLAMAYA İLİŞKİN TEMEL KAVRAMLARI TANIR
2ULUSLARARASI PAZARLAMA STRATEJİLERİNİ TANIR VE UYGULAR

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 001      5  34   
ÖK 002      2  44   
Ara Toplam      7  78   
Katkı00000040044000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)8216
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)144
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)144
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






52

2
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1HAKAN DEMİR
Detay 2022-2023 Bahar1HAKAN DEMİR
Detay 2021-2022 Bahar1HAKAN DEMİR
Detay 2020-2021 Bahar1SERKAN TAN
Detay 2019-2020 Bahar1SERKAN TAN
Detay 2018-2019 Bahar1SERKAN TAN
Detay 2017-2018 Bahar1SERKAN TAN
Detay 2016-2017 Bahar1SERKAN TAN
Detay 2015-2016 Bahar1MUTLU ARMAN
Detay 2014-2015 Bahar1BİRSEN ALŞAN
Detay 2013-2014 Bahar1FERHAN ÇAKIR
Detay 2012-2013 Bahar1MUTLU ARMAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
CDTS 206 ULUSLARARASI PAZARLAMA 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. HAKAN DEMİR hdemir@pau.edu.tr ÇMYO A0008 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu ders ile öğrencinin; Uluslararası pazarlama stratejilerini tanıma ve uygulama yapabilme becerisi sağlanacaktır
İçerik Uluslararası Pazarlamaya İlişkin Temel Kavramları Ülkelerin Ekonomik Olarak Sınıflandırılması Uluslararası Ekonomik Çevrenin Değerlendirilmesi Teknolojik Çevre Uluslararası Pazarlama Ve Kültür İlişkisi Kültür ve Satınalma Davranışları Politik ve Yasal Çevre Amaç ve Kapsamına Göre Pazar Araştırma Türleri Uluslararası Pazarlama Araştırması Uluslararası Pazarlama Araştırma Süreci Uluslararası Pazarlama Stratejileri
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 İhracattan uluslararası pazarlamaya geçiş
2 Uluslararası ticaret
3 Pazar araştırmasında toplanacak bilgiler
4 Pazar araştırması türleri
5 İhracata uygun ürün geliştirilmesi
6 Uluslararası pazarlama stratejileri
7 Stratejik odaklanma
8 Stratejiden organizasyona geçiş
9 Japon Sogo Şoşa : İhracatta farklı model
10 Satış önerisinin hazırlanması
11 İhracat ve sigorta işlemleri
12 Banka işlemleri
13 Ürünün dış pazarlarda tanıtılması
14 Uygulama örnekleri
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları