Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SAKI 204SAĞLIK KURUMLARINDA KALİTE YÖNETİMİ2 + 04. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Kalite yönetimi kavramlarının ve bunların sağlık kurumlarında uygulanabilirliğinin öğrenilmesi
Ders İçeriği Kalite ve Toplam Kalite Yönetimi kavramları,Temel kalite iyileştirme araçları ve ekipleri, Toplam Kalite Yönetimi prensipleri ve uygulamaları, Sağlık hizmetlerinde kalite kavramı, Sağlık hizmetlerinde sürekli kalite iyileştirme, dersin konuları arasındadır.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1 Kalite kavramının bilinmesi, kalite teorilerinin sağlık hizmetlerine uygulanabilirliği, kalite ve müşteri, kalite ve verimlilik, kalite maliyetleri, Toplam Kalite Yönetimi, Toplam Kalite Yönetiminin (TKY) sağlık hizmetlerine entegrasyonu, TKY kültürünün oluşturulması (takım çalışması, eğitim, örgütsel kültür) ve toplam kalite yönetiminde analitik metotlar kazandırır.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10
ÖK 0012   4  2 2
Ara Toplam2   4  2 2
Katkı2000400202

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14342
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)133
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)155
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1MİNE ARABACI
Detay 2022-2023 Bahar1MİNE ARABACI
Detay 2021-2022 Bahar1İSMAİL BİÇER
Detay 2020-2021 Bahar1MİNE ARABACI
Detay 2019-2020 Bahar1MİNE ARABACI
Detay 2018-2019 Bahar1ALİ COŞKUN
Detay 2017-2018 Bahar1FERHAN ÇAKIR
Detay 2016-2017 Bahar1BİRSEN ALŞAN
Detay 2015-2016 Bahar1FERHAN ÇAKIR


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SAKI 204 SAĞLIK KURUMLARINDA KALİTE YÖNETİMİ 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. MİNE ARABACI malaoglu@pau.edu.tr ÇMYO A0007 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Kalite yönetimi kavramlarının ve bunların sağlık kurumlarında uygulanabilirliğinin öğrenilmesi
İçerik Kalite ve Toplam Kalite Yönetimi kavramları,Temel kalite iyileştirme araçları ve ekipleri, Toplam Kalite Yönetimi prensipleri ve uygulamaları, Sağlık hizmetlerinde kalite kavramı, Sağlık hizmetlerinde sürekli kalite iyileştirme, dersin konuları arasındadır.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 KALİTE NEDİR TANIMI VE ÖZELLİKLERİ
2 KALİTE YÖNETİMİNİN TARİHÇESİ
3 DR.WILLIAM DEMING YAKLAŞIMI
4 DR. ARMAND FEIGENBAUM YAKLAŞIMI
5 PROF.DR.KAORU ISHIKAWA YAKLAŞIMI
6 KALİTE YÖNETİMİNDE LİDERLİK
7 KALİTE YÖNETİMİNDE MÜŞTERİ POLİTİKASI
8 ISO 9000 STANDARTLARI
9 KAIZEN
10 KLASİK YÖNETİM VE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNİN KARŞILAŞTIRILMASI
11 BENCHMARKING
12 TÜRKİYE'DE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMASI
13 TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNDE SORUNLAR
14 KÜRESELLEŞME VE KAIZEN
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları