Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
TDS 233BÜRO YÖNETİMİ2 + 01. Yarıyıl2

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Büroların etkin ve verimli bir şekilde yönetilmesini sağlamak
Ders İçeriği Temel kavramlar: büro yönetim, büro yönetimi bürokrasi. Özel ve kamu sektörü arasındaki farklar. Örgüt içi iletişim. Örgütün sağlıklı işlemesi için kuruluş aşamasında ve işleyişte dikkat edilmesi gereken hususlar. Örgüt yapısı ve türleri. Örgüt şeması. İş analizi. Örgüt kültürü ve iklimi.Lider türleri. Verimlilik – toplam kalite felsefesi
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1 Yönetim, örgüt ve büro yönetimi becerisi kazanır, büro işlemlerini iyi bilir.
2 Örgüt ve büro ile ilgili iletişim becerisi kazanır.
3 Verimlilik ve toplam kalite felsefesi ile ilgili mesleki ve bireysel yeterlilikler kazanır.
4 Bürokrasi, özel ve kamu sektörü ve farklılıklarının farkında olur.
5 Liderlik ve yöneticilik becerisi kazanır.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10
ÖK 0011 1   11 1
ÖK 0021 1   11 1
ÖK 0031 1 1 11 1
ÖK 0041 1   11 1
ÖK 0051 1   11 1
Ara Toplam5 5 1 55 5
Katkı1010001101

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14114
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)144
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)166
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






52

2
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2020-2021 Güz2SERKAN TAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
TDS 233 BÜRO YÖNETİMİ 2 + 0 2 Türkçe 2020-2021 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. SERKAN TAN stan@pau.edu.tr ÇMYO A0015 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Büroların etkin ve verimli bir şekilde yönetilmesini sağlamak
İçerik Temel kavramlar: büro yönetim, büro yönetimi bürokrasi. Özel ve kamu sektörü arasındaki farklar. Örgüt içi iletişim. Örgütün sağlıklı işlemesi için kuruluş aşamasında ve işleyişte dikkat edilmesi gereken hususlar. Örgüt yapısı ve türleri. Örgüt şeması. İş analizi. Örgüt kültürü ve iklimi.Lider türleri. Verimlilik – toplam kalite felsefesi
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Yönetsel Faaliyetler İle İlgili Temel Kavramlar
2 Yönetsel Faaliyetler İle İlgili Temel Kavramlar
3 Büro Yönetimi
4 Büro Yönetimi
5 Büro Yönetiminde Planlama
6 Büro Yönetiminde Planlama
7 Büro Yönetiminde Örgütlenme
8 Büro Yönetiminde Örgütlenme
9 Büro Yönetiminde Yöneltme
10 Büro Yönetiminde Yöneltme
11 Büro Yönetiminde Kontrol
12 Büro Yönetiminde Kontrol
13 Mobbing
14 Mobbing
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Büro Yönetimi ve İletişim Teknikleri-Özlem ŞAKAR- Ekin YayıncılıkTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları