Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SAKI 215SAĞLIK HİZMETLERİ PAZARLAMASI3 + 03. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Pazarlama ile ilgili temel kavramların öğrenilmesi, sağlık hizmetleri pazarlamasıyla ilgili konuların ele alınması
Ders İçeriği Pazarlama ile ilgili temel kavramlar ve pazarlamanın tarihsel gelişimi, pazarlama çeşitleri, pazarlama fonksiyonlarının sınıflandırılması, hizmet pazarlaması, hizmetlerin özellikleri ve sağlık hizmetleri pazarlamasının tarihsel gelişimi, sağlık hizmetlerinde pazarlamanın önem kazanmasına neden olan faktörler, sağlık hizmetleri pazarlamasında ürün ve ürün (hizmet) politikaları, sağlık hizmetleri pazarlamasında fiyat ve fiyat politikaları, sağlık hizmetleri pazarlamasında dağıtım politikaları.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1-Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Analiz yaparak sonuçlar doğrultusunda stratejiler geliştirebilir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10
ÖK 0012     2  2
Ara Toplam2     2  2
Katkı2000002002

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14456
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)122
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)144
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2020-2021 Güz1MİNE ARABACI


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SAKI 215 SAĞLIK HİZMETLERİ PAZARLAMASI 3 + 0 1 Türkçe 2020-2021 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. MİNE ARABACI malaoglu@pau.edu.tr ÇMYO A0006 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Pazarlama ile ilgili temel kavramların öğrenilmesi, sağlık hizmetleri pazarlamasıyla ilgili konuların ele alınması
İçerik Pazarlama ile ilgili temel kavramlar ve pazarlamanın tarihsel gelişimi, pazarlama çeşitleri, pazarlama fonksiyonlarının sınıflandırılması, hizmet pazarlaması, hizmetlerin özellikleri ve sağlık hizmetleri pazarlamasının tarihsel gelişimi, sağlık hizmetlerinde pazarlamanın önem kazanmasına neden olan faktörler, sağlık hizmetleri pazarlamasında ürün ve ürün (hizmet) politikaları, sağlık hizmetleri pazarlamasında fiyat ve fiyat politikaları, sağlık hizmetleri pazarlamasında dağıtım politikaları.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Pazarlama Bilimine Giriş
2 Pazarlama Karması
3 Pazarlama-Ürün
4 Pazarlama-Fiyat
5 Pazarlama-Tutundurma
6 Pazarlama-Dağıtım
7 Sağlık Kavramı
8 Sağlık Hizmetleri
9 Hizmet Pazarlaması
10 Sağlık Hizmetleri Pazarlaması
11 İletişim
12 Bütünleşik Pazarlama İletişimi
13 Bütünleşik Pazarlama İletişimi
14 Bütünleşik Pazarlama İletişimi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama-Yrd. Doç. Dr. Şükran Karaca - Beta YayıncılıkTürkçe
Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama-Yrd. Doç. Dr. Şükran Karaca - Beta YayıncılıkTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları