Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
BUSI 329PAZARLAMA - I3 + 05. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Pazarlamanın temel kavramlarını tanıtıp, küresel işletmeler için pazarlamanın önemini kavratmayı amaçlar.
Ders İçeriği Pazarlama çevresinin tanınması, Tüketici satın alma davranışı sürecinin tanıtılması, Örgütsel satın alma davranışının tanıtılnması, Pazar bölümlendirme kriterlerinin tanıtılması, hedef pazar çeçiminin tanıtılması, marka konumlandırma kavramının tanıtılması, Rekabet analizi ve pazarlama stratejilerinin tanıtılması, Yeni ürün geliştirme süreci ve ürün hayat eğrisinin tanıtılması
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Pazarlamanın temel tanımlarını öğrenir
2Pazarlama süreci̇ni̇ öğreni̇r
3Tüketici pazarlarını ve endüstriyel pazarları kavrar
4Tüketici değerini kavrar

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14570
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)177
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11111
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz3AHMET BARDAKCI


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
BUSI 329 PAZARLAMA - I 3 + 0 3 İngilizce 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. AHMET BARDAKCI abardakci@pau.edu.tr İİBF A0015 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Pazarlamanın temel kavramlarını tanıtıp, küresel işletmeler için pazarlamanın önemini kavratmayı amaçlar.
İçerik Pazarlama çevresinin tanınması, Tüketici satın alma davranışı sürecinin tanıtılması, Örgütsel satın alma davranışının tanıtılnması, Pazar bölümlendirme kriterlerinin tanıtılması, hedef pazar çeçiminin tanıtılması, marka konumlandırma kavramının tanıtılması, Rekabet analizi ve pazarlama stratejilerinin tanıtılması, Yeni ürün geliştirme süreci ve ürün hayat eğrisinin tanıtılması
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Pazarlama: müşteri değeri oluşturulması
2 Pazarlama: müşteri değeri oluşturulması
3 firma ve pazarlama stratejisi
4 pazarlama çevresinin analizi
5 pazarlama çevresinin analizi
6 pazarlama bilgi sistemi analizi
7 arasınav
8 tüketici pazarları ve tüketici satınalma davranışı
9 tüketici pazarları ve tüketici satınalma davranışı
10 işlwetme pazarları
11 müşteri odaklı pazarlama statejisi
12 ürünler hizmetler ve markalar
13 ürünler hizmetler ve markalar
14 yeni ürün geliştirme ve ürün hayat eğrisi stratejileri
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Principles of marketing, Philip Kotler and gary ArmstrongEnglish
Principles of marketing, Philip Kotler and gary ArmstrongEnglish
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları