Hafta | Konular |
1 |
Kalite Kavramı, Klasik ve Modern Kalite Kontrol Anlayışları, Kalite Güvencesi, Toplam Kalite Yönetimi Gibi Kaliteyle İlgili Önemli Kavramların Açıklanması
|
2 |
Kaliteyi Oluşturan Unsurlar – Tasarım Kalitesi, Uygunluk Kalitesi, Kullanım (Performans) Kalitesi, Kalite Çemberi
|
3 |
ISO 9000 Standartlar Ailesinin Önemi ve Tarihsel Gelişimi
|
4 |
ISO 9001:2000 ve ISO 9001:2008 Kalite Yönetim Sistemleri –Şartlar, Standartlarının Açıklanması ve Bu Standartla İlgili Kalite Belgesi Alma Çalışmalarının Aşamaları
|
5 |
İstatistiksel Kalite Kontroluna (Proses Kontroluna) Giriş – Konuyla İlgili Kavramlar ve Yöntemlerin Sınıflandırılması
|
6 |
İstatistiki Büyüklüklerin(Örnek Gruplarının) Sınıflandırılması, Frekans Dağılımlarının ve Diyagramlarının Çıkarılması
|
7 |
Dağılma Aralığı, Aritmetik Ortalama ve Standart Sapma Gibi İstatistiki Büyüklükleri (Ölçüleri) Hesaplama Yöntemleri
|
8 |
Ara sınav
|
9 |
Normal Dağılım, Normal Dağılım Eğrileri ve Özellikleri, Kontrol Kartlarıyla İlişkileri, Örnekleme Muayenesi
|
10 |
Ölçülebilen Büyüklükler İçin Kontrol Kartları – Ortalama Değer – Dağılma Aralığı Kartı
|
11 |
Ölçülebilen Büyüklükler İçin Kontrol Kartları – Ortalama Değer – Standart Sapma Kartı
|
12 |
Sayılabilen Büyüklükler İçin Kontrol Kartları
|
13 |
Kontrol Kartlarının Yorumu
|
14 |
Diğer İstatistiksel Kalite Kontrol Yöntemleri – Pareto Analizi, Neden-Sonuç Diyagramları
|