Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
TISB 652MEANİ İLMİ3 + 01. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Kur'an ayetleri üzerinde tatbik edilebilecek şekilde Meani ilminin öğrenilmesi. Farklı sentaktik yapıların genel olarak anlama katkısının ve özelde Kur'an-ı Kerim'i doğru anlamadaki rolünün araştırılması.
Ders İçeriği Meani ilminin konuları, bunların Kur'an ayetleri üzerinde uygulaması ve Türkçe ile karşılaştırılması
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Meani konuları hakkında bilgi sahibi olur. Kur'an ayetleri üzerinde meani uygulamaları yapabilir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)15345
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)15460
Ödevler5945
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Arasınav11515
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1FATİH YENER


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
TISB 652 MEANİ İLMİ 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi FATİH YENER fetullahy@pau.edu.tr ISLAMENS A0107 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Kur'an ayetleri üzerinde tatbik edilebilecek şekilde Meani ilminin öğrenilmesi. Farklı sentaktik yapıların genel olarak anlama katkısının ve özelde Kur'an-ı Kerim'i doğru anlamadaki rolünün araştırılması.
İçerik Meani ilminin konuları, bunların Kur'an ayetleri üzerinde uygulaması ve Türkçe ile karşılaştırılması
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Alanın Tanıtılması ve bilimsel çalışma sahalarının değerlendirilmesi
2 Tez Konusu Belirlenmesi
3 Tez Konusu Belirlenmesi
4 Literatür Değerlendirmesi
5 Literatür Taraması
6 Literatür Taraması
7 Literatür Taraması
8 Tez Taslak Planının Oluşturulması
9 Tez planı doğrultusunda alan okuması ve literatür taraması
10 Tez planı doğrultusunda alan okuması ve literatür taraması
11 Konu ile ilgili temel verilerin derlenmesi
12 Konu ile ilgili temel verilerin derlenmesi
13 Konu ile ilgili temel verilerin derlenmesi
14 Sınav (Taslak plan, literatür ve temel verilerin değerlendirmesi)
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları