Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
YBS 307PAZARLAMA VERİ ANALİTİĞİ3 + 15. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Dersin amacı öğrencilere pazarlama faaliyetlerinde kullanılan verilerin nasıl analiz edileceğini ve yorumlanacağını öğretmek ve veriye dayalı kararlar alarak pazarlama stratejilerinin geliştirilmesini sağlamaktır.
Ders İçeriği Bu ders, pazarlama faaliyetlerinde kullanılan verilerin analizi ve yorumlanması için gerekli olan veri madenciliği, istatistiksel analiz, görselleştirme ve raporlama tekniklerini kapsar. Ayrıca, öğrenciler tüketicilerin davranışları, tercihleri, satın alma alışkanlıkları, web sitesi trafiği, sosyal medya etkileşimleri, e-posta kampanyaları, anketler ve arama motoru sonuçları gibi pazarlama kanallarına ait verilerin analizini de öğrenirler.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Veri analizi ve yorumlama becerilerinin geliştirilmesi
2Pazarlama stratejilerinin veriye dayalı olarak geliştirilmesi için gereken yeteneklerin kazanılması
3Pazarlama kanallarına ait verilerin analizi konusunda bilgi ve deneyim kazanılması
4İşletme dünyasındaki veri odaklı karar alımının önemini anlayarak, iş dünyasında rekabet avantajı elde etme fırsatı

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 001            
ÖK 002            
ÖK 003            
ÖK 004            
Ara Toplam            
Katkı000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14456
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14342
Ödevler248
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)188
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11616
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


Seçili dönemde ders açılmamıştır.


Yazdır

T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları