Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
ISLE 210İŞ YAŞAMINDA DUYGUSAL ZEKÂ VE LİDERLİK3 + 08. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Dersin amacı, öğrencileri duygusal zekâ ile ilgili temel kavramlar konusunda bilgilendirmek ve duygusal zekânın iş yaşantısı üzerindeki etkilerinin tartışılmasını sağlayarak onların konu ile ilgili analiz becerilerini geliştirmektir.
Ders İçeriği Bu ders kapsamında duygusal zekâ ile ilgili temel kavramlar anlatılacak; duygusal zekâ kavramının ortaya çıkışına, önemine, özelliklerine, modellerine ve boyutlarına değinilecek, duygusal zekânın liderlik ve çatışma yönetimi ile olan ilişkisi analiz edilecek, ayrıca Türkiye'den ve Dünya'dan örneklerle konu tartışılacaktır.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Zekâ kavramını açıklar.
2Duygu kavramını açıklar.
3Duygusal zekâ kavramını tanımlar.
4Duygusal zekânın boyutlarını kavrar.
5İş yaşantısında duygusal zekâ yetkinliklerini ortaya koyar.
6Duygusal zekâ ve liderlik etkileşimini analiz edebilir.
7Duygusal Zekâ ve çatışma yönetimi ilişkisini analiz edebilir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 001            
ÖK 002            
ÖK 003            
ÖK 004            
ÖK 005            
ÖK 006            
ÖK 007            
Ara Toplam            
Katkı000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)11888
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1ESVET MERT


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
ISLE 210 İŞ YAŞAMINDA DUYGUSAL ZEKÂ VE LİDERLİK 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi ESVET MERT emert@pau.edu.tr İİBF C0104 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Dersin amacı, öğrencileri duygusal zekâ ile ilgili temel kavramlar konusunda bilgilendirmek ve duygusal zekânın iş yaşantısı üzerindeki etkilerinin tartışılmasını sağlayarak onların konu ile ilgili analiz becerilerini geliştirmektir.
İçerik Bu ders kapsamında duygusal zekâ ile ilgili temel kavramlar anlatılacak; duygusal zekâ kavramının ortaya çıkışına, önemine, özelliklerine, modellerine ve boyutlarına değinilecek, duygusal zekânın liderlik ve çatışma yönetimi ile olan ilişkisi analiz edilecek, ayrıca Türkiye'den ve Dünya'dan örneklerle konu tartışılacaktır.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin tanıtılması ve duygusal zekâ kavramına genel bir bakış
2 Zekâ kavramı ve türleri
3 Duygu kavramı ve türleri
4 Duygu, zekâ ve beyin ilişkisi
5 Duygusal zekâ kavramının tanımı ve gelişimi
6 Duygusal zekâ kavramının boyutları ve modelleri
7 Ara Sınav
8 İş yaşantısında duygusal zekânın önemi
9 Duygusal zekâ ve liderlik I
10 Duygusal zekâ ve liderlik II
11 Duygusal zekâ ve çatışma yönetimi I
12 Duygusal zekâ ve çatışma yönetimi II
13 Ülkemizden ve Dünya'dan örnekler
14 Örnek Olay İncelemesi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Goleman, D. (2013). İşbaşında Duygusal Zekâ, (Çev: H. Balkar), Varlık Yayınları, İstanbul Türkçe
Goleman, D. (2014). Duygusal Zekâ, Varlık Yayınları, İstanbulTürkçe
Goleman, D. (1995). Emotional Intelligence, Bloomsbury Publishing, New YorkEnglish
Aslan, Ş. (2013). Duygusal Zekâ Dönüşümcü ve Etkileşimci Liderlik, Eğitim Kitabevi, KonyaTürkçe
Cooper, R. K. ve Sawaf, A. (2000). Liderlikte Duygusal Zekâ: Yönetim ve Organizasyonda Duygusal Zekâ. (Çev: Z. B. Ayman, ve B. Sancar), Sistem Yayıncılık, İstanbulTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları