Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
BUSI 332PAZARLAMA - II3 + 04. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı İşletmelerde çalışanlar pazarlarını nasıl bölümlendirip, hedefleyebileceklerini, ürünlerini nasıl konumlandıracaklarını bilmelidir. Bunun yanı sıra sunularını cazip şekilde nasıl fiyatlandıracaklarını, pazarlama kanallarını nasıl seçeceklerini bilmek zorundalar. Müşterilerin sunuları bilmesi ve istemesi için ürünlerin reklamlarının ve nasıl tutundurulacağının bilinmesi gerekiyor. Bütün bunlar müşteriyi algılama, sunma ve tatmin yeteneği gerektiriyor. Bu ders yukarıda işaret edilen konuları ele almayı amaçlamıştır.
Ders İçeriği Pazarlama kanalları Toptancılık ve perakendecilik Bütünleşik pazarlama iletişimi Reklam ve halkla ilişkiler Kişisel satış ve satış geliştirme Doğrudan pazarlama Pazarlama etiği ve sosyal sorumluluk
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Ürün yönetimini öğrenmek
2Fiyatlandırma yönetimini öğrenmek
3Tutundurma yönetimini öğrenmek
4Dağıtım yönetimini öğrenmek

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14342
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12323
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12323
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2018-2019 Bahar1AHMET BARDAKCI


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
BUSI 332 PAZARLAMA - II 3 + 0 1 İngilizce 2018-2019 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. AHMET BARDAKCI abardakci@pau.edu.tr İİBF A0014 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç İşletmelerde çalışanlar pazarlarını nasıl bölümlendirip, hedefleyebileceklerini, ürünlerini nasıl konumlandıracaklarını bilmelidir. Bunun yanı sıra sunularını cazip şekilde nasıl fiyatlandıracaklarını, pazarlama kanallarını nasıl seçeceklerini bilmek zorundalar. Müşterilerin sunuları bilmesi ve istemesi için ürünlerin reklamlarının ve nasıl tutundurulacağının bilinmesi gerekiyor. Bütün bunlar müşteriyi algılama, sunma ve tatmin yeteneği gerektiriyor. Bu ders yukarıda işaret edilen konuları ele almayı amaçlamıştır.
İçerik Pazarlama kanalları Toptancılık ve perakendecilik Bütünleşik pazarlama iletişimi Reklam ve halkla ilişkiler Kişisel satış ve satış geliştirme Doğrudan pazarlama Pazarlama etiği ve sosyal sorumluluk
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 fiyatlandırma: müşteri değerini anlama ve yakalama
2 fiyatlandırma stratejileri
3 pazarlama kanalları: müşteri değerinin sunumu
4 perakendecilik ve toptancılık
5 bütünleşik pazarlama iletişim stratejisi
6 reklam ve halkla ilişkiler
7 arasınav
8 kişisel satış ve satış geliştirme
9 doğrudan ve online pazarlama
10 rekabet avantajı yaratma
11 rekabet avantajı yaratma
12 küresel pazar
13 küresel pazar
14 Sürdürülebilir pazarlama: Sosyal sorumluluk ve etik
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Principles of marketing, Philip Kotler and gary ArmstrongEnglish
Principles of marketing, Philip Kotler and gary ArmstrongEnglish
Principles of marketing, Philip Kotler and gary ArmstrongEnglish
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları