Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
PSK 320YETİŞKİNLİK VE YAŞLILIK PSİKOLOJİSİ3 + 06. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Genç yetişkinlik, yetişkinlik ve yaşlılık yaşam dönemlerinde meydana gelen bilişsel, fiziksel ve sosyal gelişimin kilometre taşlarını öğretir. Ders içi yapılacak olan grup aktiviteleri ve grup ödevleri aracılığıyla, öğrencilerin grup içi etkileşim becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir. Güncel araştırma makalelerini gruplar halinde tartışan öğrenciler, araştırmaların alan yazına katkıları, sınırlılıkları ve gelecek çalışmaların nasıl yönlendirilebileceğine dair bilgiler edinecektir. Bu ders kapsamında dönem sonunda öğrencilerin gerçekleştireceği araştırma önerisi aracılığıyla, öğrenciler yetişkinlik ve yaşlanma psikolojisine dair derinlemesine alan yazın taraması yapacaktır. Bu öğrenciler arasından, yetişkinlik ve yaşlılık dönemlerine ilgi duyma potansiyeli olan araştırmacılar, yürüttükleri bu araştırma önerisini ya da benzerlerini ileride gerçekleştirme fırsatı elde edebileceğinden, bu ders sayesinde gelecekte bu alanda yapacakları araştırmaların temelini atabileceklerdir.
Ders İçeriği Bu dersten sonra öğrenciler yetişkinliğin tanımı, ölçütleri ve kuramları, genel gelişim kuramları, genç yetişkinlik, yetişkinlik ve yaşlılıkta fiziksel, psikolojik ve duygusal değişimler, hafıza sistemlerindeki (yani duyusal hafıza, dikkat işleme hızı, kısa süreli hafıza ve uzun süreli hafıza) değişimler gibi konuları öğreneceklerdir. Öğrenciler ayrıca bu yaşam dönemlerindeki cinsiyet farklılıkları, bireysel farkları ve kültürel farklılıkları analiz etme fırsatı bulacaklardır.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Yetişkinlik ve yaşlılığı, genç yetişkinlik, yetişkinlik ve yaşlılıkta meydana gelen fizyolojik, bilişsel, psikolojik ve duygusal değişiklikleri genel çerçevede, spesifik olarak da hafıza sistemlerinde meydana gelen değişiklikleri daha ayrıntılı bir biçimde tanımlayıp açıklayabilir. Ayrıca, bu yaşam süreçlerindeki cinsiyet farklarını, bireysel farkları ve kültürel farklılıkları sıralayıp açıklayabilir.
2Yetişkinlik ve yaşlanma süreci ile ilgili araştırma makalelerini yorumlar ve özetler.
3Yetişkinlik ve yaşlanma süreci ile ilgili güncel araştırmaların yöntem ve bulgularını eleştirel anlamda inceleyebilir ve bu araştırmaların alan yazına katkıları ile gelecek çalışmalara nasıl yön verebileceği konusunda bilgi sahibidir.
4Bireysel farklılıklara ve farklı görüşlere değer verir.
5Grup çalışması yardımıyla etkili iletişim becerileri geliştirir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 001              
ÖK 002              
ÖK 003              
ÖK 004              
ÖK 005              
Ara Toplam              
Katkı00000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14342
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11010
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11010
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1İBRAHİM KISAÇ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
PSK 320 YETİŞKİNLİK VE YAŞLILIK PSİKOLOJİSİ 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. İBRAHİM KISAÇ ikisac@pau.edu.tr İTBF A0113 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Genç yetişkinlik, yetişkinlik ve yaşlılık yaşam dönemlerinde meydana gelen bilişsel, fiziksel ve sosyal gelişimin kilometre taşlarını öğretir. Ders içi yapılacak olan grup aktiviteleri ve grup ödevleri aracılığıyla, öğrencilerin grup içi etkileşim becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir. Güncel araştırma makalelerini gruplar halinde tartışan öğrenciler, araştırmaların alan yazına katkıları, sınırlılıkları ve gelecek çalışmaların nasıl yönlendirilebileceğine dair bilgiler edinecektir. Bu ders kapsamında dönem sonunda öğrencilerin gerçekleştireceği araştırma önerisi aracılığıyla, öğrenciler yetişkinlik ve yaşlanma psikolojisine dair derinlemesine alan yazın taraması yapacaktır. Bu öğrenciler arasından, yetişkinlik ve yaşlılık dönemlerine ilgi duyma potansiyeli olan araştırmacılar, yürüttükleri bu araştırma önerisini ya da benzerlerini ileride gerçekleştirme fırsatı elde edebileceğinden, bu ders sayesinde gelecekte bu alanda yapacakları araştırmaların temelini atabileceklerdir.
İçerik Bu dersten sonra öğrenciler yetişkinliğin tanımı, ölçütleri ve kuramları, genel gelişim kuramları, genç yetişkinlik, yetişkinlik ve yaşlılıkta fiziksel, psikolojik ve duygusal değişimler, hafıza sistemlerindeki (yani duyusal hafıza, dikkat işleme hızı, kısa süreli hafıza ve uzun süreli hafıza) değişimler gibi konuları öğreneceklerdir. Öğrenciler ayrıca bu yaşam dönemlerindeki cinsiyet farklılıkları, bireysel farkları ve kültürel farklılıkları analiz etme fırsatı bulacaklardır.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Yetişkinliğin tanımlanması
2 Yetişkinlik evreleri
3 Yetişkinlik kuramları
4 Genç yetişkinlikte psikolojik olgunlaşma
5 Genç yetişkinlikte bedensel ve bilişsel gelişim
6 Toplumsal bağlamda genç yetişkinlik
7 Orta yetişkinlik döneminde bedensel ve bilişsel gelişim
8 Orta yetişkinlik döneminde toplumsal yaşam
9 Yetişkin eğitimi
10 İleri yetişkinlik (yaşlılık) kuramları
11 İleri yetişkinlikte bedensel ve bilişsel gelişim
12 İleri yetişkinlikte toplumsal gelişim
13 Yaşlılıkta ruh sağlığı
14 Ölümün aşamaları ve Yas süreci
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Onur, B. (2021). Gelişim Psikolojisi: Yetişkinlik, yaşlılık ve ölüm. İmge Yayınevi.Türkçe
Santrock, J.W. (2015). Yaşam boyu gelişim: Gelişim psikolojisi. Çev. Ed. Galip Yüksel. Nobel yayın.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları