Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
PSK 302PSİKOPATOLOJİ-II3 + 06. Yarıyıl6

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu ders, gelişimsel faktörler ve kuramsal görüşler temelinde bazı yetişkin, çocuk ve ergen ruhsal bozukluklarının tanı kriterlerinin, ayırıcı tanılarının, epidemiyolojik ve etiyolojik özelliklerinin vaka örnekleri üzerinden incelenmesini amaçlamaktadır.
Ders İçeriği Bu ders; Kişilik bozuklukları, madde ile ilişkili bozukluklar, uyku, yeme, cinsel işlev bozuklukları başta olmak üzere yetişkinlerde görülen psikolojik bozuklukları içermektedir. Bunun yanında çocuklar ve ergenlerde görülen zeka geriliği, dikkat eksikliği-hiperaktivite bozukluğu ve yıkıcı davranış bozuklukları, yaygın gelişimsel bozukluklar, tik bozuklukları, anksiyete ve duygu durum bozuklukları gibi psikolojik bozukluklara da odaklanmaktadır.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Yetişkinlik, çocukluk ve ergenlikte görülen psikolojik bozuklukları açıklar.
2Yetişkinlik, çocukluk ve ergenlikte görülen psikolojik bozuklukların tanı kriterlerini listeler.
3Yetişkinlik, çocukluk ve ergenlikte görülen psikolojik bozuklukların ayırıcı tanılarını, epidemiyolojik ve etiyolojik özelliklerini açıklar.
4Yetişkinlik, çocukluk ve ergenlikte görülen psikolojik bozuklukların tedavi süreçlerini tanımlar.
5Yetişkinlik, çocukluk ve ergenlikte görülen psikolojik bozukluklara ilişkin vaka örnekleri üzerinden tanısal, etiyolojik tahminlerde bulunarak vaka çözümlemeleri yapar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 001              
ÖK 002              
ÖK 003              
ÖK 004              
ÖK 005              
Ara Toplam              
Katkı00000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14456
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12525
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13333
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






156

6
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1ZEYNEP ERDOĞAN YILDIRIM


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
PSK 302 PSİKOPATOLOJİ-II 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi ZEYNEP ERDOĞAN YILDIRIM zyildirim@pau.edu.tr İTBF A0116 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu ders, gelişimsel faktörler ve kuramsal görüşler temelinde bazı yetişkin, çocuk ve ergen ruhsal bozukluklarının tanı kriterlerinin, ayırıcı tanılarının, epidemiyolojik ve etiyolojik özelliklerinin vaka örnekleri üzerinden incelenmesini amaçlamaktadır.
İçerik Bu ders; Kişilik bozuklukları, madde ile ilişkili bozukluklar, uyku, yeme, cinsel işlev bozuklukları başta olmak üzere yetişkinlerde görülen psikolojik bozuklukları içermektedir. Bunun yanında çocuklar ve ergenlerde görülen zeka geriliği, dikkat eksikliği-hiperaktivite bozukluğu ve yıkıcı davranış bozuklukları, yaygın gelişimsel bozukluklar, tik bozuklukları, anksiyete ve duygu durum bozuklukları gibi psikolojik bozukluklara da odaklanmaktadır.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin tanıtımı, kuralları
2 Travma ve Stresörle ilişkili Bozukluklar
3 Dissosiyasyon Bozuklukları ve Bedensel Belirti Bozuklukları
4 Cinsel İşlev Bozuklukları
5 Cinsel Sapkınlık Bozuklukları
6 Madde ile İlişkili Bozukluklar
7 Çocuklarda Kaygı, Yeme ve Dışa Atım Bozuklukları
8 Yıkıcı Bozukluklar, Dürtü Denetimi ve Davranım Bozuklukları
9 Ara Sınav
10 Kişilik Bozuklukları
11 Kişilik Bozuklukları
12 Nörogelişimsel Bozukluklar (Entellektüel Yetersizlik-İletişim Bozuklukları-Otizm)
13 Nörogelişimsel Bozukluklar (DEHB-Özgül Öğrenme Bozukluğu)
14 Nörogelişimsel Bozukluklar (Motor bozukluklar- Tik bozuklukları)
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Amerikan Psikiyatri Birliği (2013). Ruhsal Hastalıkların Tanısal ve Sayımsal El Kitabı. Beşinci Baskı (DSM-5), Tanı Ölçütleri Başvuru Elkitabı (Çev.: E Köroğlu) Hekimler Yayın Birliği, Ankara.Türkçe
Comer, R. J. & Comer J. S. (2014). Anormal Psikolojinin Temelleri (O. Yorulmaz Çev. Ed.) Ankara: Atlas Akademik Basım Yayın.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav30Ara Sınav
Kısa Sınav5Kısa Sınav 1
Kısa Sınav5Kısa Sınav 2
Ödev10Ödev
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları