Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
PSK 209ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ3 + 03. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu ders, insan ve hayvan davranışının şekillendirilmesinde rol oynayan temel ilkelerin incelenmesini amaçlamaktadır. Bu amaçla, davranışçı gelenek temelinde klasik-pavlovian koşullama ile edimsel koşullama yöntemleri en klasik deneylerle incelenmektedir. Bunların yanı sıra sosyal bilişsel öğrenme kuramı tanıtılarak güncel araştırmaların da tartışılması amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği Öğrenme ve davranış nedir tartışmaları, işevuruk tanım, alışma, duyarlılaşma, klasik-pavlovian koşullama ve sönme, edimsel koşullama, pekiştirme, ceza ve sosyal bilişsel öğrenme kuramı.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Öğrenmenin önemli kavramlarını anlayabilir.
2Klasik-pavlovian ve edimsel koşullamanın temel ilkelerini bilir.
3Klasik öğrenme deneyleri hakkında bilgi sahibidir.
4Davranış şekillendirme tekniklerini uygulayabilir.
5Davranış şekillendirmenin farklı alanlarda (örn. eğitim, psikopatoloji) uygulamalarını kavrayabilir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 001              
ÖK 002              
ÖK 003              
ÖK 004              
ÖK 005              
Ara Toplam              
Katkı00000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14342
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12020
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12626
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1İBRAHİM KISAÇ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
PSK 209 ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. İBRAHİM KISAÇ ikisac@pau.edu.tr İTBF A0115 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu ders, insan ve hayvan davranışının şekillendirilmesinde rol oynayan temel ilkelerin incelenmesini amaçlamaktadır. Bu amaçla, davranışçı gelenek temelinde klasik-pavlovian koşullama ile edimsel koşullama yöntemleri en klasik deneylerle incelenmektedir. Bunların yanı sıra sosyal bilişsel öğrenme kuramı tanıtılarak güncel araştırmaların da tartışılması amaçlanmaktadır.
İçerik Öğrenme ve davranış nedir tartışmaları, işevuruk tanım, alışma, duyarlılaşma, klasik-pavlovian koşullama ve sönme, edimsel koşullama, pekiştirme, ceza ve sosyal bilişsel öğrenme kuramı.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Öğrenmenin doğası
2 Öğrenmeyi etkileyen faktörler
3 Öğrenme stilleri
4 Davranışçı Öğrenme Kuramları
5 Klasik Şartlanma Kuramı
6 Edimsel Şartlanma Kuramı
7 Sosyal Öğrenme Kuramı
8 Gestalt Öğrenme Kuramı
9 İnsancıl Psikoloji ve Öğrenme
10 Vygotksy'nin Sosyo-kültürel Kuramı
11 Öğrenmenin Nerofizyolojik Temelleri
12 Beyin Temelli Öğrenme
13 Bilgiyi İşleme Kuramı
14 Bilişsel süreçler
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları