1 | Dillerin ortaya çıkışları ve gelişmeleriyle ilgili süreçleri kavrayabilme yeteneği, |
2 | Diller arasındaki akrabalıkları ve değişkenlikleri kavrayabilme yeteneği |
3 | Kültürel farklılaşmalarla diller arasındaki farlılaşmaları belirleyebilme ve çözebilme yeteneği, |
4 | Türk dili ile Altay dilleri (Moğolca, Japonca, Korece ve Mançu-Tunguzca) arasındaki akrabalık ilişkisine bağlı olarak dil-millet, dil-coğrafya ilişkisini kavrayabilme, |
5 | Dille toplumsal yaşamı ilişkilendirebilme, farklı toplumlardaki farklı dil davranışlarının nedenlerini gözlemleyebilme, |
6 | Çalışma konularını uygulayabilme, konu belirleyebilme yeteneği, |
7 | Tarihi dilbilimsel kapsamda Altayistik alanla ilgili bakış açısı oluşturabilme, ve geliştirilmiş kuramları çözebilme yeteneği, |