Pamukkale Üniversitesi
Üniversite hayatın rehberidir
PAÜ'ye Hoşgeldiniz;
Aday Öğrenci
Öğrencilerimiz
Personelimiz
EN
Eğitim Bilgi Sistemi
Ana Sayfa
Üniversite Hakkında
İsim ve Adres
Yönetim
Genel Tanımlama
Akademik Takvim
Genel Kabul Gereksinimleri
Önceki Eğitimlerin Tanınması
Genel Kayıt İşlemleri
AKTS Kredilerinin Oluşturulması
Akademik Danışmanlık
Öğrenciler İçin
Yaşam Giderleri
Barınma
Beslenme / Yemek
Tedavi İmkanları
Engelli Öğrenci İmkanları
Sigorta
Maddi Destek
Öğrenci İşleri Birimi
Öğrenme İmkanları
Uluslararası Programlar
Dil Kursları
Stajlar
Spor ve Eğlence Olanakları
Öğrenci Toplulukları
Değişim Öğrencileri İçin Pratik Bilgiler
Derece Programları
LİSANS
TURİZM FAKÜLTESİ
REKREASYON YÖNETİMİ BÖLÜMÜ
611 REKREASYON YÖNETİMİ
Ders Bilgileri
Ders Öğrenme Kazanımları
Dersin Program Yeterlilikerine Katkısı
AKTS / İş Yükü Tablosu
Ders Şubeleri
Yazdır
DERS BİLGİLERİ
Ders Kod
Ders Ad
T+U Saat
Yarıyıl
AKTS
PFP 5011
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI
1 + 8
8. Yarıyıl
10
DERS TANIMI
Ders Düzeyi
Lisans
Ders Türü
Seçmeli
Dersin Amacı
Bu dersin genel amacı; öğretmenlik uygulaması yapılacak okulu ve sınıfı çeşitli yönleriyle gözlemleyerek yakından tanınmasını ve gözlem sonuçlarının raporlaştırılmasını sağlamak. Ders kapsamında ele alınabilecek başlıca konular: Bir eğitim ve öğrenme ortamı olarak okulun gözlemleme ve tanıma; okulun fiziki özelliklerinin ve kurumsal yapısının inceleme; okulda yönetici, öğretmen ve diğer personelin görev ve sorumluluklarını araştırma; okulun içinde yer aldığı toplumla ilişkilerini gözlemleme; sınıfın fiziki, sosyal, eğitsel ve psikolojik yönlerinin gözlemleme; okul programını inceleme; öğretmenin okul ve sınıftaki günlük ders ve eğitim etkinliklerini gözlemleme; öğrencilerin okuldaki bir gününü gözlemleme. Öğrencilere, diğer derslerde edindikleri kazanımları, belirli bir alanda kullanabilme konusunda gerekli bilgi, beceri ve değerleri kazandırma, alana özgü özel öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlem yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak mikro-öğretim uygulamalarını yapabilme; bir dersi bağımsız bir şekilde planlayabilme; dersle ilgili etkinlik ve materyal geliştirilme; öğretim ortamlarını hazırlama; sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.
Ders İçeriği
Pedagojik formasyon eğitim dersi
Ders Ön Koşul
PFP 5003 SINIF YÖNETİMİ
ve PFP 5004 ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
ve PFP 5002 ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
ve PFP 5007 EĞİTİM PSİKOLOJİSİ
ve PFP 5001 EĞİTİME GİRİŞ
Ders Yan Koşul
PFP 5006 EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Öğretim Sistemi
Yüz Yüze
DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
Sayısı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)
14
8
112
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)
1
8
8
Staj Çalışması
14
10
140
Toplam İş Yükü
Dersin AKTS Kredisi
260
10
DERS ŞUBELERİ
Dönem seçiniz :
Tüm Dönemler
2023-2024 Güz
Ders Dönemi
Şube No
Dersi Veren Öğretim Elemanı
Detay
2023-2024 Güz
4
RAMAZAN TEGİZ
Yazdır
Ders Şube Detayları
Dersin Kodu
Dersin Ad
Saat (T+P)
Şube No
Öğretim Dili
Şube Dönemi
PFP 5011
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI
1 + 8
4
Türkçe
2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı
E-Posta
İç Hat
Ders Yeri
Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. RAMAZAN TEGİZ
rtegiz@pau.edu.tr
EGT A0210
Dersin Devam Yüzdesi : %80 (Uygulamalı teorik derslerde devam sağlayan öğrenci tekrar aynı dersi aldığında devam koşulu aranır.)
Amaç
Bu dersin genel amacı; öğretmenlik uygulaması yapılacak okulu ve sınıfı çeşitli yönleriyle gözlemleyerek yakından tanınmasını ve gözlem sonuçlarının raporlaştırılmasını sağlamak. Ders kapsamında ele alınabilecek başlıca konular: Bir eğitim ve öğrenme ortamı olarak okulun gözlemleme ve tanıma; okulun fiziki özelliklerinin ve kurumsal yapısının inceleme; okulda yönetici, öğretmen ve diğer personelin görev ve sorumluluklarını araştırma; okulun içinde yer aldığı toplumla ilişkilerini gözlemleme; sınıfın fiziki, sosyal, eğitsel ve psikolojik yönlerinin gözlemleme; okul programını inceleme; öğretmenin okul ve sınıftaki günlük ders ve eğitim etkinliklerini gözlemleme; öğrencilerin okuldaki bir gününü gözlemleme. Öğrencilere, diğer derslerde edindikleri kazanımları, belirli bir alanda kullanabilme konusunda gerekli bilgi, beceri ve değerleri kazandırma, alana özgü özel öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlem yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak mikro-öğretim uygulamalarını yapabilme; bir dersi bağımsız bir şekilde planlayabilme; dersle ilgili etkinlik ve materyal geliştirilme; öğretim ortamlarını hazırlama; sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.
İçerik
Pedagojik formasyon eğitim dersi
Haftalık Konu Başlıkları
Hafta
Konular
1
ersin ve hedeflerin tanıtımı, ders içeriğinin, ödevlerin ve beklentilerin açıklanması, Uygulama okullarının belirlenmesi
2
KUL SİSTEMİ VE YÖNETİMİNİN GÖZLEMLENMESİ
3
Uygulama
4
Uygulama
5
Uygulama
6
Uygulama
7
Uygulama
8
Uygulama
9
Uygulama
10
Uygulama
11
Uygulama
12
Uygulama
13
Uygulama
14
Uygulama
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme Yöntemi
Katkı Yüzdesi (%)
Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı
60
Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav
40
Ara Sınav
T+U :
Teorik + Pratik
PY:
Program Yeterlilikleri
ÖK:
Ders Öğrenme Kazanımları
{1}
##LOC[OK]##
{1}
##LOC[OK]##
##LOC[Cancel]##
{1}
##LOC[OK]##
##LOC[Cancel]##
Ana Sayfa
Üniversite Hakkında
İsim ve Adres
Yönetim
Genel Tanımlama
Akademik Takvim
Genel Kabul Gereksinimleri
Önceki Eğitimlerin Tanınması
Genel Kayıt İşlemleri
AKTS Kredilerinin Oluşturulması
Akademik Danışmanlık
Öğrenciler İçin
Yaşam Giderleri
Barınma
Beslenme / Yemek
Tedavi İmkanları
Engelli Öğrenci İmkanları
Sigorta
Maddi Destek
Öğrenci İşleri Birimi
Öğrenme İmkanları
Uluslararası Programlar
Dil Kursları
Stajlar
Spor ve Eğlence Olanakları
Öğrenci Toplulukları
Değişim Öğrencileri İçin Pratik Bilgiler
Derece Programları